Ord ni inte står ut med?

När folk säger "det värsta är" när de tycker något är dåligt/jobbigt/synd. Nej, det är faktiskt inte det värsta. Det finns otroligt många andra saker som är betydligt värre än att du inte kan hitta din väska när du säger att "det värsta är att jag inte kan hitta min väska". Det är alltså just det att det skulle vara det värsta som kan hända som jag stör mig på ;)

Jag har faktiskt börjat vänja mig vid det. Det är riktigt praktiskt!
Ordet i sig är skitfult, men jag håller med om att det är väldigt praktiskt.
"Nöjdaste" (kunder) ..för mig heter det "mest nöjda" (kunder)!

Finns säkert en hel hög med ord, jag får återkomma! :p
Du menar att du inte skulle stå ut om jag sa till dig att "min häst är den vänstraste på fotot"? ;) :p

Ordet i sig är skitfult, men jag håller med om att det är väldigt praktiskt.

Nja, jag har ingen användning alls för ordet hen, känner ingen som vill vara könsanonym och tycker det är lite fånigt att peta in hen om allt och alla. "Hen sa", "hen gjorde", "jag tycker hen är jobbig", allt är liksom "hen". Går man till en läkare och är missnöjd så är det en "läkarhen" etc etc.

Poängen med ett ord för de som själva vill vara könsanonyma förstår jag, men förutom att "hen" är så fult så har "hen" har blivit ett ersättningsord för han och hon i sammanhang där personen egentligen inte alls behöver göras könsanonym.

Skulle nån skriva att Gnist, hen är ... what ever skulle jag kräkas rätt ut över att nån sätter stämpeln könsanonym på mig faktiskt.

Nja, jag har ingen användning alls för ordet hen, känner ingen som vill vara könsanonym och tycker det är lite fånigt att peta in hen om allt och alla. "Hen sa", "hen gjorde", "jag tycker hen är jobbig", allt är liksom "hen". Går man till en läkare och är missnöjd så är det en "läkarhen" etc etc.
Oj, jag tycker väldigt få använder det om man jämför med alla som säger han/hon. Det är ju knappast nån majoritet som använder ordet hen?

Jag fascineras mest att man blir så provocerad. Jag använder det sällan själv men blir liksom inte upprörd, vad är det att bli upprörd över? Skulle aldrig kräkas om nån kallade mig hen, orka bry sig.

Oj, Ordet är fult och för mig meningslöst, sen att jag skulle ogilla att bli placerad i "henfacket", ptja det är helt sant, men upprörd eller provocerad? Inte riktigt så, troligtvis skulle jag bli irriterad och meddela att jag inte är nått könslöst hen.

Om andra tycker det är nice att bli placerad i fack där de inte här hemma är helt deras ensak.

@Gnist Du verkar rätt provocerad faktiskt, detta med att vilja spy och så. Generellt sätt tycker jag att de som hatar hen hörs allra mest, medan de som använder det mest verkar se det som nåt praktiskt liksom.

Fast ordet används ju snarare för att SLIPPA placera någon i ett fack, antingen för att man pratar om någon där man inte vet vilket kön personen ifråga har, eller för att könet helt enkelt inte är relevant i sammanhanget.

Ja jag håller med. Jag ser inte problemet. Ibland vet man inte om det är en man eller kvinna och då passar hen bra. Riktigt praktiskt. Och jag ser det bara som ett praktiskt ord och inte politiskt eller värdeladdat alls.

Poängen med ett ord för de som själva vill vara könsanonyma förstår jag, men förutom att "hen" är så fult så har "hen" har blivit ett ersättningsord för han och hon i sammanhang där personen egentligen inte alls behöver göras könsanonym.

Skulle nån skriva att Gnist, hen är ... what ever skulle jag kräkas rätt ut över att nån sätter stämpeln könsanonym på mig faktiskt.
Läkarhen? Varför just det? Det borde innebära att man även sa prästhen, målarhen, stinshen, lokförarhen, lärarhen, journalisthen osv. Vem använder något överhuvudtaget av det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka