Ord ni inte står ut med?

Efter en genomläsning av tråden undrar jag man tvättar näthinnor. Hur ska jag få bort detta hemska? Alla dess... ord (i brist på bättre). Alla dessa hemska förvanskningar.

Jag älskar I-landsproblem, det betyder att jag inte har några allvarligare än så. ;)

Nu har jag inte läst alla 1000 inlägg så jag kanske upprepar.. Men jag har så svårt för folk som inte kan prata ordentligt! :banghead: Och då menar jag folk med svenska som modersmål som verkar ha missuppfattat vad saker och till heter.

De tre vanligaste är nog EJENKLIEN, ORDENKLIGT och TILL ESSEMPELT. Ursäkta vad?! Vad då till ESSEMPELT?! :arghh:

Japp, de som känner mig IRL vet precis hur illa det kan bli. Ibland blir jag mörkrädd. Ibland blir jag bara rädd.

Och ibland måste man andas med magen och räkna till tio. Långsamt.

Nu har jag inte läst alla 1000 inlägg så jag kanske upprepar.. Men jag har så svårt för folk som inte kan prata ordentligt! :banghead: Och då menar jag folk med svenska som modersmål som verkar ha missuppfattat vad saker och till heter.

De tre vanligaste är nog EJENKLIEN, ORDENKLIGT och TILL ESSEMPELT. Ursäkta vad?! Vad då till ESSEMPELT?! :arghh:

+1 på det!!

Jag tog upp det i en annan tråd häromdagen, men "site" och det i den tråden även framlagda "sight".
DET HETER SIDA ELLER SAJT FÖRIHELVITTAN!

Det är nästan lika illa som att säga 'datan' om datorn. :banghead:

Jag stör mig all reklam där de säger Kskjortor, Kschoklad mm, vanliga ord som börjar med sch ljud men där de på något konstigt sett får in ett K i början...

Jag kom på en till! Baby.
I alla former och meningar. "Köp trendiga märkesblöjor till din bäjby".
VADÅ BÄJBY?! Bebis alt barn heter det?!

Samma går för folk som kallar sin käresta för babe eller baby.

Ge mig en spikpistol så jag kan skjuta mig i huvudet!

Och en till! Folk som inte kan stava till te.
Finns alla möjliga olika stavningar! Té, thé, the, tea, (till essempelt).

T E. Hur svårt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka