Ord ni älskar att använda!

Sv: Ord ni älskar att använda!

KL

Men ÅH glömde ju bästa ordet som jag och syrran alltid använder: Genusbov :love: :love:

Just "orka!" som ungdomsspråk lämnar jag därhän (fast jag tycker att det är en kul användning av ordet).

Åhh! :love: Ännu ett favvoord som saknar motstycke i andra språk! Tyskan kommer nära med "bock" men det ligger närmare "lust", som i "jag har ingen lust att..". Men jag älskar verkligen slangvarianten - fruktansvärt användbar!

kl

Kötta
Och framförallt uttrycket kötta jävel används flitigt av mig.

Det är ju så fult, men så användbart :p

När någon säger eller gör nåt som inte är så genusmedvetet. Alltså inte rakt ut sexistiskt men ändå så att man blir lite less.

Jag använder det mest om mig själv, när jag exempelvis kommer på mig själv att säga nåt ofeministiskt eller generaliserar (utan att ens tänka på det) trist utifrån kön.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 573
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka