Öppningstråden - adventskalender 2022

42DCCCD1-E67F-4F99-9B40-4B12F122C4C3.jpeg


Mandlar från min egna. Bodylotion i samma serie som gårdagens duschgel från L’Occitane. Doftljus från Rituals, sårsalva från Effol samt vitt te med blåbär och fläder som smakade gott förra vändan.
 
Dag 15-18 I sömnadskalendrarna.
15: En mindre bit yllejersey (tror jag), typ 50 cm hög. Har faktiskt redan sytt en halsbuff av en del av det, värmer bra.
Grejer för att sätta fast undertrådsspolar i trådrullen. Ett nja på den.
16: pompom till Mössa. Nej tack. Ett gäng små rosa knappar. Nej tack.
17: rejäl bit tyg i rött och svart. Kan nog komma till användning, men inget jag hade köpt själv.
Extra dragflärpar till dragkedjor. 👎
18: sax och säkerhetsnålar 👎

Visa bifogad fil 108210
Det verkar inte som om kalendern riktigt lever upp till dina förväntningar. :( Alltid svårt att välja tyget som passar alla men de andra luckorna känns lite konstiga eftersom det är tillbehör alla som syr redan har.

Det svarta tyget med bär/kvistar var ju riktigt fint.
 
Lyko - en ögonskuggspalett. En skimrig och tre matta, hade passat dig @EmmaBovary 😂


Cult Beauty - Nej, jag har inte tjuvöppnat fler luckor 😂 i dagens lucka fanns det inte mindre än fem saker!
Primer från Laura Mercier
Highlighterstick från Róglow
Mascara från Caution
Glowdroppar från Pai
Läppstift från HudaBeauty


Visa bifogad fil 108208
Haha, kanske! Återkom gärna om den är bra!

De brukar tydligen göra så lucka 18 😍 fick en annan färg på läppstiftet än du, från "Bossy Browns" istället för "Sweet Nudes". Tyvärr inte riktigt min färg. Nästan alla som inte går åt det rödare hållet, skär det sig så konstigt med. Både vad gäller rosa toner, mer brunaktiga och jag som verkligen skulle vilja hitta ett "your lips but better"-läppstift är ofta på jakt men ser inte klok ut i det mesta... well, partner får nåt att skratta åt iaf. :D
 
Lancôme - toner

Glossybox - någon sorts toner för skalpen. Väldigt spännande! Måste testa inom en snar framtid 😁

L'occitane - balsam till gårdagens schampo

Bodyshop - bodyscrub i mangoserien 😍

Lyko - en ögonskuggspalett. En skimrig och tre matta, hade passat dig @EmmaBovary 😂

Jo Malone - Red Roses. Första doften i kalendern jag inte är helt såld på men jag ska ge den en chans till.

Cult Beauty - Nej, jag har inte tjuvöppnat fler luckor 😂 i dagens lucka fanns det inte mindre än fem saker!
Primer från Laura Mercier
Highlighterstick från Róglow
Mascara från Caution
Glowdroppar från Pai
Läppstift från HudaBeauty

Pappas Tekalender - vitt te med smak av saffran & kardemumma

Visa bifogad fil 108208

Står inte på förpackningen, men tydligen ska man använda det där från Glossybox i torrt hår, jag trodde man skulle använda direkt efter att man tvättat håret.
 
Adventsgåvor
Designtorgets var kortnovell Sjusovare av Johannes V. Jensen samt te i smak vintervila

Maria Åkerberg smink var 1 kajalpenna i färg dark grey och en lip liner i färgen cold pink. Som bonusgåvavar det två läppstift i färger angel och burgundy.

Maria Åkerberg hud var en fullsize cream scrub sweet bredde och som bonus två läppstift I färger red och nude.

Jag behöver således bli bättre på att använda läppstift framöver...
 

Bifogade filer

  • 20221218_102222.jpg
    20221218_102222.jpg
    436,6 KB · Visningar: 17
Vem var det som hade en länk till hur man använder produkterna i Glossybox kalender? Skulle gärna ta del av den :)
 
Haha, kanske! Återkom gärna om den är bra!

De brukar tydligen göra så lucka 18 😍 fick en annan färg på läppstiftet än du, från "Bossy Browns" istället för "Sweet Nudes". Tyvärr inte riktigt min färg. Nästan alla som inte går åt det rödare hållet, skär det sig så konstigt med. Både vad gäller rosa toner, mer brunaktiga och jag som verkligen skulle vilja hitta ett "your lips but better"-läppstift är ofta på jakt men ser inte klok ut i det mesta... well, partner får nåt att skratta åt iaf. :D
Det ska jag 😁

Jag håller med. Jag har svårt för bruna toner på läppstift men det har kanske med att jag är så mörk i hår, ögonbryn och ögonfransar samtidigt som jag är så ljus i hyn. Rosa toner passar mig dock!

Bär jag för bruna läppstift ser jag mest ut som jag gör när jag kommer ut från den årliga löneförhandlingen 🙄
 
_20221217_075727.JPG


Uppsamlingsheat igen.

Skincity 16,17&18: Klairs Rich Moist Soothing Cream i travel size :love:, en duschgelé från ESPA som är ett nytt märke för mig samt två arkmasker från Dr Ceuracle :up:

GLOWiD 18: En läppmask från Cosrx som inte släppts i Sverige ännu. Riktigt bra måste jag säga och var även skön under ögonen för köldeksemen jag fått där.
 
Visa bifogad fil 108232

Uppsamlingsheat igen.

Skincity 16,17&18: Klairs Rich Moist Soothing Cream i travel size :love:, en duschgelé från ESPA som är ett nytt märke för mig samt två arkmasker från Dr Ceuracle :up:

GLOWiD 18: En läppmask från Cosrx som inte släppts i Sverige ännu. Riktigt bra måste jag säga och var även skön under ögonen för köldeksemen jag fått där.

Jag är så löjligt nöjd med kalendrarna från GlowId och Skincity 🤩👏!! Endast en enda produkt hittills som jag inte taggat jättemycket på, alla andra har varit toppen!

Längtar till efter julafton när jag får sammanställa och sortera allt, har nog hudvård för minst ett år nu 😁! Men man behöver alltid komplettera med stödköp 😉!
 
Jag är så löjligt nöjd med kalendrarna från GlowId och Skincity 🤩👏!! Endast en enda produkt hittills som jag inte taggat jättemycket på, alla andra har varit toppen!

Längtar till efter julafton när jag får sammanställa och sortera allt, har nog hudvård för minst ett år nu 😁! Men man behöver alltid komplettera med stödköp 😉!

Ja, det har verkligen varit bra produkter. Att jag sedan inte kan använda allt pga överkinkig hud är ju en annan femma :D
 
Nu har jag öppnat ikapp kalendern från Glam shop.
20221218_132556.jpg

Jag har inte hunnit testa så mycket men än så länge är jag helnöjd. Massor av ögonskuggor (bara en trasig) som jag måste bestämma mig för om de ska sorteras glittriga/matta för sig eller på annat sätt.
Borstar, lösögonfransar, svampar, läppstift. Highlighter, bronzer, rouge och ett set med samma saker men andra färger.
Och så glitterklistermärken.
 
Det verkar inte som om kalendern riktigt lever upp till dina förväntningar. :( Alltid svårt att välja tyget som passar alla men de andra luckorna känns lite konstiga eftersom det är tillbehör alla som syr redan har.

Det svarta tyget med bär/kvistar var ju riktigt fint.
Ja, jag hade helt klart högre förväntningar på den dyra med tyger, den kostade trots allt 3000 kr. Hade önskat att det hade gått att få välja färgskala, då hade jag nog säkert varit betydligt mer nöjd.
 
Sista lådan Eld i Sniphs adventskalender :)

Innehåller:
Sol de Janeiro - Bum bum cream 25 ml (är ju så god doft 🥰)
Molton Brown - Heavenly Gingerlily bath & showergel 100ml (ljuvlig doft!)
Sachajuan - Hair repair treatment 220ml (
Histories de Parfums - Veni 8ml (när den har torkat tycker jag den luktar som Rituals Mehr på mig, apelsiner :))
Fugazzi - Parfum 1 10ml (nä blä :yuck: blev faktiskt illamående av denna då den både doftar sött och tungt träigt/läder på samma gång, det klaschade väldigt ofint får man säga)
Gustaf & Linnea - Ekologiskt Läppcerat 8,5 g ( Säkert superbra, den gav jag till mamma på direkt då jag redan har så mycket läppvård :))
Sniph - Gift card 3 månader doftprenumeration (wooho! :banana:)

20221218_131847.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp