Det är för att inlägg som inte följer samhällets manligt/kvinnligt-norm upprör.Funderar bara på varför 90% av svaren säger "get a life and grow some balls" när motsvarande inlägg av en kvinna på detta forum renderar i 95% "dumpa" svar ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är för att inlägg som inte följer samhällets manligt/kvinnligt-norm upprör.Funderar bara på varför 90% av svaren säger "get a life and grow some balls" när motsvarande inlägg av en kvinna på detta forum renderar i 95% "dumpa" svar ...
Det är för att inlägg som inte följer samhällets manligt/kvinnligt-norm upprör.
Fast är det olika då? De flesta här är ju aktiva med hästar och/eller hundar vilket tar mycket tid, jag kan inte påminna mig att någon klagar på att mannen har för mycket hobbies? De flesta är ju snarare glada om dennes partner har ett eget intresse som tar tid.Varför skulle det uppröra någon på det här forumet? Jämnställdhet är ju det de flesta här vurmar för, och vad vore mer jämnställd än att behandla sådana inlägg lika?
Förövrigt tror jag det här inlägget är skriven av en kvinna (möjligen ett examens arbete) som vill studera just jämnställdhet och forumets reaktion på vad som tillsynes skrivs av en man, och jämföra med vad som tidigare skrivits av kvinnor inom samma ämne och snarlika formuleringar.
Fast är det olika då? De flesta här är ju aktiva med hästar och/eller hundar vilket tar mycket tid, jag kan inte påminna mig att någon klagar på att mannen har för mycket hobbies? De flesta är ju snarare glada om dennes partner har ett eget intresse som tar tid.
Nja, nu har inte jag sådant superminne som en del andra här, men jag minns tydligt en tråd om en kvinna som tyckte att det var så jobbigt att sambon skulle resa bort ett antal månader. Hon fick väl mest "get a life"-svar.Funderar bara på varför 90% av svaren säger "get a life and grow some balls" när motsvarande inlägg av en kvinna på detta forum renderar i 95% "dumpa" svar ...
Funderar bara på varför 90% av svaren säger "get a life and grow some balls" när motsvarande inlägg av en kvinna på detta forum renderar i 95% "dumpa" svar ...
Jag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.
Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls ...
Nja, nu har inte jag sådant superminne som en del andra här, men jag minns tydligt en tråd om en kvinna som tyckte att det var så jobbigt att sambon skulle resa bort ett antal månader. Hon fick väl mest "get a life"-svar.
Jag fattar inte.. säger inte du emot dig själv här nu. Det är ju precis samma sak som sker i denna tråden? Den enda skillnaden är ju att Den manliga sambon dvs TS klagar över att "sin kvinna" lägger för mkt tid på sina intressen än att umgås med honom.?
Jag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.
Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls...
Jag säger bara att tankar och känslor kommer någonstans ifrån...
Om inlägget inte enbart är kopierat från annan text...
DÅ har ts tänkt dom tankarna.
Huvudinlägget är ganska omfattande och tar upp mycket som känns jobbigt
Allt från brorson, sex, mat, sitter själv till att somna kl 20 på kvällen
Tror du tanka uppstår från ett intet?
@Pegasus63
Fast när den aktiva berättat om sin missnöjda oaktiva sambo blir råden dumpa.
När den missnöjda oaktiva berättar om sin aktiva sambo blir råden get a life.
Det är ju samma? Dvs den missnöjda måste ta ansvar för sitt egna liv.
Det är iaf slutsatsen av de trådar jag läst, vi kanske inte tänker på samma.
Men det är väl samma sak?Jag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.
Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger a life, grow some balls ...
Jag tror verkligen inte att vi kan prata om samma tråd.Det var väl 30% "get a life", 30% "strunta i jobbet, flytta med de 6 mnd det rör sig om", och 40% "mansgris, tänker bara på sig själv".
Min fråga är ju då hur enkelt är det att få ett motsvarande jobb med samma betalning när man väl kommer hem?
Jag tycker du ska länka till en sån tråd . Om de är så vanliga torde det vara väldigt enkelt.Det var väl 30% "get a life", 30% "strunta i jobbet, flytta med de 6 mnd det rör sig om", och 40% "mansgris, tänker bara på sig själv".
Min fråga är ju då hur enkelt är det att få ett motsvarande jobb med samma betalning när man väl kommer hem?
Uppfattar du att buke expertisen består av feminister alt extrem feministerJag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.
Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls ...