Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är för att inlägg som inte följer samhällets manligt/kvinnligt-norm upprör.

Varför skulle det uppröra någon på det här forumet? Jämnställdhet är ju det de flesta här vurmar för, och vad vore mer jämnställd än att behandla sådana inlägg lika?

Förövrigt tror jag det här inlägget är skriven av en kvinna (möjligen ett examens arbete) som vill studera just jämnställdhet och forumets reaktion på vad som tillsynes skrivs av en man, och jämföra med vad som tidigare skrivits av kvinnor inom samma ämne och snarlika formuleringar.

Senast ändrad:
Varför skulle det uppröra någon på det här forumet? Jämnställdhet är ju det de flesta här vurmar för, och vad vore mer jämnställd än att behandla sådana inlägg lika?

Förövrigt tror jag det här inlägget är skriven av en kvinna (möjligen ett examens arbete) som vill studera just jämnställdhet och forumets reaktion på vad som tillsynes skrivs av en man, och jämföra med vad som tidigare skrivits av kvinnor inom samma ämne och snarlika formuleringar.
Fast är det olika då? De flesta här är ju aktiva med hästar och/eller hundar vilket tar mycket tid, jag kan inte påminna mig att någon klagar på att mannen har för mycket hobbies? :confused: De flesta är ju snarare glada om dennes partner har ett eget intresse som tar tid. :)

Fast är det olika då? De flesta här är ju aktiva med hästar och/eller hundar vilket tar mycket tid, jag kan inte påminna mig att någon klagar på att mannen har för mycket hobbies? :confused: De flesta är ju snarare glada om dennes partner har ett eget intresse som tar tid. :)

Jag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.

Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls ...

Funderar bara på varför 90% av svaren säger "get a life and grow some balls" när motsvarande inlägg av en kvinna på detta forum renderar i 95% "dumpa" svar ...
Nja, nu har inte jag sådant superminne som en del andra här, men jag minns tydligt en tråd om en kvinna som tyckte att det var så jobbigt att sambon skulle resa bort ett antal månader. Hon fick väl mest "get a life"-svar.

Jag kan påminna mig några trådar (även om jag inte kan länka till dem) där TS beklagat sig över manlig sambo som tycker stall/hund tagit för mycket tid, och det samfällta svaret från "buke expertisen" har varit dumpa.

Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls ...

Jag fattar inte.. säger inte du emot dig själv här nu. Det är ju precis samma sak som sker i denna tråden? Den enda skillnaden är ju att Den manliga sambon dvs TS klagar över att "sin kvinna" lägger för mkt tid på sina intressen än att umgås med honom.?

Nja, nu har inte jag sådant superminne som en del andra här, men jag minns tydligt en tråd om en kvinna som tyckte att det var så jobbigt att sambon skulle resa bort ett antal månader. Hon fick väl mest "get a life"-svar.

Det var väl 30% "get a life", 30% "strunta i jobbet, flytta med de 6 mnd det rör sig om", och 40% "mansgris, tänker bara på sig själv".

Min fråga är ju då hur enkelt är det att få ett motsvarande jobb med samma betalning när man väl kommer hem?

Jag fattar inte.. säger inte du emot dig själv här nu. Det är ju precis samma sak som sker i denna tråden? Den enda skillnaden är ju att Den manliga sambon dvs TS klagar över att "sin kvinna" lägger för mkt tid på sina intressen än att umgås med honom.?

Nej, i de trådar TS är kvinna råder "buke expertisen" till att dumpa, I denna tråd där TS är "man" råds det till (av samma personer) Väx upp och gilla läget.

Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger Get a life, grow some balls...

Jag tycker det oftast blir svar som pekar mot att alla ska ta ansvar över sitt eget liv, och trivs man inte ska man gå vidare. Oavsett om man är man eller kvinna. (Och nu råkar det väl kanske vara fler kvinnor än män på buke)

Jag tänker också att ts (om han faktiskt är verklig) kanske borde dumpa om han vantrivs i sitt förhållande. Det betyder dock inte att offerkoftan borde sitta kvar.

Jag säger bara att tankar och känslor kommer någonstans ifrån...

Om inlägget inte enbart är kopierat från annan text...
DÅ har ts tänkt dom tankarna.

Huvudinlägget är ganska omfattande och tar upp mycket som känns jobbigt
Allt från brorson, sex, mat, sitter själv till att somna kl 20 på kvällen

Tror du tanka uppstår från ett intet?

Alla människor fungerar inte så. Du kan inte tänka "såhär fungerar jag" och tro att det ska vara något som gäller alla andra också. För mig och min sambo så är det självklart så att vi ser att vissa delar i vårt förhållande avviker från normen, och vi skämtar om detta. Men faktiskt så känns det inte jobbigt alls. Sedan har vi precis som alla andra par saker som vi bråkar om ibland, allt är absolut inte en konstant dans på rosor. Men just detta att jag lever som jag gör är inget som stör någon av oss. Kanske är det så för TS och TS sambo också. Det kan inte du veta bara genom att se till dig själv och hur du hade reagerat.

@Pegasus63

Fast när den aktiva berättat om sin missnöjda oaktiva sambo blir råden dumpa.

När den missnöjda oaktiva berättar om sin aktiva sambo blir råden get a life.

Det är ju samma? Dvs den missnöjda måste ta ansvar för sitt egna liv.

Det är iaf slutsatsen av de trådar jag läst, vi kanske inte tänker på samma.

Ska kanske tillägga att jag främst läst inlägg/trådar från kvinnor (inte så konstigt här kanske) i båda situationerna. Appropå don tanke om att svaren berodde på man/kvinna.

Jag tycker att det som är mest intressant i den här tråden är att det inte verkar spela någon roll hur TS faktiskt säger hur han känner sig. Han har sagt att inlägget är menat som ett skämt utan allvar, ändå fortsätter diskussionen som att TS inte begriper bättre och nog är lite bitter innerst inne. Kanske är det där den största skillnaden är i bemötandet på man vs kvinna. Hade en kvinnlig TS råkat ut för samma "lilla gumman, du förstår att det är så här du faktiskt känner" så tror jag att det hade blivit ramaskri.

Därför tycker jag att det är konstigt att samma "buke expertis" (det är de facto samma människor) nu säger a life, grow some balls ...
Men det är väl samma sak?
Man säger att personen ska ta ansvar.. Dvs sitt inte bara och klaga utan är du missnöjd så gör något åt det.

Det var väl 30% "get a life", 30% "strunta i jobbet, flytta med de 6 mnd det rör sig om", och 40% "mansgris, tänker bara på sig själv".

Min fråga är ju då hur enkelt är det att få ett motsvarande jobb med samma betalning när man väl kommer hem?
Jag tycker du ska länka till en sån tråd :). Om de är så vanliga torde det vara väldigt enkelt.

Mina funderingar från tråden:
Dopparedan, doppa-redan el doppar-edan
Whiskeyte, whisk-eyte el whiske-yte
Vinstrut, har ju redan avhandlats

Uppfattar du att buke expertisen består av feminister alt extrem feminister

Ni som behandlar TS olika beroende på om TS är kvinna eller man, varför gör ni det och isf vad vill ni uppnå med detta. Vad är det ni vill förmedla till oss andra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka