Är det bara jag som tycker att TS partner kanske borde tänka till om det som står är sant? Menar ni som kommenterar hånfullt, på allvar att ni vill ha ett förhållande med någon som inte ens ser er eller pratar med er? Jag tycker det är elakt och respektlöst, och hade aldrig accepterat det i ett förhållande.
Någon ovanför uttryckte det som "Jaha, du ger mig inte tillräckligt mycket uppmärksamhet (för att du prioriterar internet och hundarna)". Som om det vore fel att klaga över att man inte får uppmärksamhet i ett förhållande, när man faktiskt inte får någon uppmärksamhet? Som om det vore helt rimligt att prioritera internet före sin partner??
Jag hade tyckt det var för jävligt om min partner valde internet (kanske inte hundarna) framför mig varje dag, hela tiden. Man måste inte sitta klistrade på varandra men att prata lite varje dag kan väl inte vara för mycket begärt istället för att slösurfa. Annars kan man ju lika gärna vara singel så gör man som man vill. Min bild av ett förhållande är att man vill vara med varandra och göra varandra glada, vill man inte umgås måste man ju inte vara tillsammans. Jag anser att det är bådas ansvar att det fungerar.
Och ja, sen är jag övertygad om att just internet tar alldeles för stor plats i de flestas liv idag!
TS, om inte "din kvinna" uppskattar dig när du finns där så är det hennes problem och förlust. Kanske blir detta en väckarklocka så hon inser vad hon har där hemma. ibland kan det vara lätt att glömma vad man faktiskt har, man tar det för givet