Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom tankarna kommer någonstans ifrån
I inlägget finns utförliga beskrivningar om vad ts tycker är jobbigt

I alla förhållande så kan det bli tjafs om hur mycket tid ena eller andra parten lägger på fritidsintresse. Det är verkligen inget konstigt

Att skriva ett genomtänkt långt inlägg på ett forum där partnern brukar skriva
Då har det gått långt

Så när min sambo dra skämt som är ganska specifika, så är det inte längre skoj utan jag ska förutsätta att han tycker det är jobbigt. Fast han upprepar att nej det är inte jobbigt, det är på skoj?

Jag vet inte om TS har bråkat med sin sambo angående fritidsintresset. Jag och min sambo har inte bråkat om det en enda gång på 4 år. Så du kan nog inte förutsätta att det skulle leda till tjafs.

Så när min sambo dra skämt som är ganska specifika, så är det inte längre skoj utan jag ska förutsätta att han tycker det är jobbigt. Fast han upprepar att nej det är inte jobbigt, det är på skoj?

Jag vet inte om TS har bråkat med sin sambo angående fritidsintresset. Jag och min sambo har inte bråkat om det en enda gång på 4 år. Så du kan nog inte förutsätta att det skulle leda till tjafs.

Men hur läser du?

Är det konstigare att inte vilja bli kallad älskling (speciellt inte i ett "brev" sådär :wtf:) än att inte tycka om att bli kallad "gumman" av en tjejkompis?

Jag bara fattar inte varför det är så otroligt chockerande. Jag vill inte bli kallad snuttipluttan heller, är det lika mycket :eek:-faktor på det?

"Sockertopp".

Uäck! :yuck:

Där träffade du nog mitt i prick! Det är lätt att se det som ett humorinlägg om man själv är en hundnörd med en förstående partner, kanske inte lika lätt om man inte är hundnörd och ännu svårare om man har trista erfarenheter av att vara tillsammans med någon som försöker begränsa ens intresse?

Jag är i allra högsta grad hundnörd. Har heller inte haft problem med begränsande partner på > 10 år. Jag kan se det i ett strukturellt sammanhang och bli asförbannad helt utan att behöva ha upplevt det.

Finns det inga vinstrutar?
Sådana hade jag gillat :d

Vinstrut
35ab8f24aa50681b55fb85b81546aa6c.jpg

Jag är i allra högsta grad hundnörd. Har heller inte haft problem med begränsande partner på > 10 år. Jag kan se det i ett strukturellt sammanhang och bli asförbannad helt utan att behöva ha upplevt det.

Hade jag inte uppfattat det som ren humor så hade jag också blivit asförbannad, jag lovar.

Jag har missat den här, men är tudelad. Jag kan se humor i liknande, att kärleksfullt "driva" med det faktum att det inte alltid är så lätt med en upptagen hund-/hästmänniska. Att vi kan bli ganska insnöade, förlöpa hemmet i stor utsträckning osv.

Samtidigt så får jag en lite dålig smak i munnen också, antar det är där andra ser offerkoftan. Mannen i fråga, skribenten, lägger sig i texten så 'platt'. Lite att "jag tar de smulor jag får men snälla ge mig den". Att kan hon inte tänka sig att umgås lite, och om hon bara säger hoppa, så kommer han att hoppa.

Där fastnar mitt skratt i halsen, och där får det mig att fundera över hur mycket missnöjesallvar det egentligen ligger däri?

Nej och det har jag aldrig skrivit heller

Jag är mycket mer aktiv med hundarna än min partner

Problem uppstår i ett förhållande om en av parterna resonerar som ts.
Om en av parterna har dom tankarna som beskrivs i huvudinlägget då är en väldigt missnöjd med hur relationen ser ut.
Och hur resonerar TS?
Hur vet du att TS är väldigt missnöjd?

Jag ser det mest som ett skämt där TS ganska humoristiskt och tyvärr inte med äkta finnes driver lite med sitationen "hundnörd till sambo" genom att hårddra och överdriva. Det är högst tveksamt om inlägget sanningsenlgt speglar deras förhållande.

Har du hört talas om satir och parodi?

Och hur resonerar TS?
Hur vet du att TS är väldigt missnöjd?

Jag ser det mest som ett skämt där TS ganska humoristiskt och tyvärr inte med äkta finnes driver lite med sitationen "hundnörd till sambo" genom att hårddra och överdriva. Det är högst tveksamt om inlägget sanningsenlgt speglar deras förhållande.

Har du hört talas om satir och parodi?
Jag säger bara att tankar och känslor kommer någonstans ifrån...

Om inlägget inte enbart är kopierat från annan text...
DÅ har ts tänkt dom tankarna.

Huvudinlägget är ganska omfattande och tar upp mycket som känns jobbigt
Allt från brorson, sex, mat, sitter själv till att somna kl 20 på kvällen

Tror du tanka uppstår från ett intet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25