Operera inkontinent hund?

movi

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av det? Har en tik med inkontinensbesvär,började ca 4 mån efter att vi akut fick ta bort livmodern (för ca 1 år sen),och hon går dagligen på tabletter och detta har funkat bra,men jag börjar märka att hon börjat läcka trots piller!
Så i ca 7-8 mån har hon ätit Incurin och det har funkat,men börjar nu fundera på om detta inte hjälper längre..så det får bli en op!
Även om någon vet om detta(op) går på förs eller om man får betala själv?

Sv: Operera inkontinent hund?

Ok,det finns alltså andra piller-vägar att välja! Har du lust att förklara skillnaden på mina piller och dina piller? Är dom starkare? Kan tänka mig att hon behöver nåt "rejält",då vissa dagar,inte alla,men har rejäla pölar där hon ligger,och hon märker dom ej

Det är inte fråga om starkare eller ej, utan att de har olika verkningsmekanismer o därför kan den ena fungera när den andra inte fugerar längre. Incurin är östrogen o Propaline/Rinexin en nervreceptorstimulerare, prata med din vet om att prova.
PL

Ok,tack,ja jag får ringa henne på måndag,men gladast var jag att det fanns piller,så kanske vi klarar oss från op ett tag till!
Det roliga ska vara att se prisskillnaden,för dom pillren hon äter nu,är nästan gratis,30 st för 124kr..trodde sånt skulle vara dyrt!

Lite uppdatering!
Vi åkte till vet och lämnade urinprov,för att se så det inte var något annat!Och detta var helt ok,så nu har vi bytt piller,och ätit det ett par dagar,och inget som helst urinläckage!:bow:

Rinexin har använts långt innan Incurin kom o har oftast fungerat länge på de hundar jag satt in det på.
Har även sett rekomendationer om att använda bägge i lägre dos.
PL

När hon åt incurin,så var dosen 1-2 tabl/dag,det funkade i början med endat 1 tabl/dag,sen fick v gå upp till 2 tabl/dag,sen funkade då inte det..
Men nu får vi se med rinixin,hon äter 1tabl 3ggr/dag! Och vi kunde gå ner till ev 2tabl/dag senare,när vi fått ordning på urinläckaget!

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 431
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka