Ont i ryggen, vad göra?

Sv: Ont i ryggen, vad göra?

Tycker du ska kolla upp hästen på klinik sen ta ut en equiterapeut som rättar till snedheterna. Kan ju vara bakknä.
Så där var min häst med föutom att ena senan är kortare. Han var sned i bäckenet och låst i länden bla. Större lårmuskel på vb och tog kortare steg med det med.
Efter 3-4 behandlingar med akupunktur, laser, massage och kiropraktik så musklade han om sig av sig själv och blev jämn igen och rörde båda bakben lika igen.
Han var också känslig i ryggen, som är avsevärt bättre nu sen låsningen är borta.
Detta är dock ingen travhäst, utan en promenad/ridhäst. Han var troligtvis sned för han vurpat och halkat förra vintern i hagen.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 823
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 751
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 927
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar