Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smörj på. Men inte för att det skulle hjälpa. Det har väl i forskning inte riktigt kunnat bevisats att de funkar.Om det nu är en muskelbristning, vilket den första läkaren som tittade på mig inte tror, kan jag smörja in med voltaren då? Har helt galet ont och det enda som hjälper är Oxicodone men det blir jag så snurrig av att jag inte fungerar för det.
Smörj på. Men inte för att det skulle hjälpa. Det har väl i forskning inte riktigt kunnat bevisats att de funkar.
Jag har en jävla massa erfarenhet av muskelskador (på hund dock). I det här skedet är det sent att enbart kyla, men mikromassage, tänk varm dusch, försiktig stretch. En kur med antiinflammatoriskt, typ ibuprofen 400 x 2 eller 3 I tio dagar.Kanske kan jag få lite placeboeffekt om inte annat. Börjar känna mig smått desperat nu..
Jag har en jävla massa erfarenhet av muskelskador (på hund dock). I det här skedet är det sent att enbart kyla, men mikromassage, tänk varm dusch, försiktig stretch. En kur med antiinflammatoriskt, typ ibuprofen 400 x 2 eller 3 I tio dagar.
Håll i försiktig rörelse, bli inte stilla.
Det är fortfarande viktigt att inte vara orörlig. Är det en muskelbristning bildas det ju ärrvävnad och om den blir för stel så brister det lätt bredvid ärrvävnaden i fortsättningen. Samtidigt måste du ju hålla god blodcirkulation också. Men absolut inte promenera, jogga, men många korta och enkla rörelser, precis som du redan gör.Ok, läkaren skrev ut Etoricoxib en vecka. Har inte hjälpt nånting. Jag fick inte belasta benet, så inga promenader. Jag går ju ändå, typ i mataffären och så. Ska börja strecha och göra sjukgymnastik i mitten på nästa vecka. Fått en övning:
Visa bifogad fil 59083
Det låter ju väldigt extremt. Du had eju ändå haft detta ett tag. Har de kollat med ultraljud och hittat en bristning eller gissar de?
Men oj, nej! Jag vågar nästan garantera att det inte är en bristning! Jag hade sökt en second opinion asap.De gjorde en ultraljudsundersökning och hittade inget. Men i och med att de inte vet behandlar vi det som om det vore en bristning. Min läkare på vårdcentralen tror inte att det är det men har inget annat att komma med så hon skrev ut oxy.
Jag har haft ont i några veckor nu. Vilat och ätit medicin sen i tisdags. Ingen förbättring att tala om.
Men oj, nej! Jag vågar nästan garantera att det inte är en bristning! Jag hade sökt en second opinion asap.
Ja alltså det stämmer ju inte alls med muskelskada. Kanske nån nervskada/nerv eller någon muskelinflammation, benhinnor eller vad som helstSka ringa imorgon och säga att det inte hjälper. Tar jag inte oxy och theralen kan jag inte sova liksom..
Vet inte riktigt vem jag ska ringa bara. Provar med vårdcentralen och ser om de låter mig boka tid den här gången.
Alltså, min man har just detta problem och har haft i närmare 4-5 veckor och det blir inte bättre. Han faller inom kategorin för ”gubbvad” men vem vet?
Alla läkare han gått till (allmän-, ortoped- och nervdoktorn) bara säger att det är intressant. Han har också fått liknande medicin om inte samma som du men ingen bättring egentligen.
Låter som vi har råkat ut för samma åkomma. Mina läkare säger också att det är intressant men har inget nytt att komma med. Det känns som vi uteslutit allt nu.
Jag provade att dansa lite här hemma. Det gjorde ont, men inte så galet mycket som tidigare. Det gick att härda ut.