Ursäkta med jag är förbannat trött på ditt hacklande hela tiden!
Som jag skrev i en annan tråd! Sitt inte på din lilla söta häck och gnäll här på Bukefalos, utan gör något... Säg till dem som kör hästar som har blödande sår, bölder och hovsprickor!
JAG gör det inte och är fruktansvärt trött på dina påhopp och utlägg om hur bra ridhästar sköts (nu var det körhästar) trots att jag faktiskt vet av erfarehet att det finns hästar som lider inom alla dicepliner... Inget som är något speciellt för travaren!
Mår du så hemskt illa, så sluta gå på trav och se eleändet eller gör något! Sitt inte bara och gnäll... Jag tar inte åt mig av din kritik, är bara hemskt less att höra detta malande hela tiden!
Mina hästar har inga hovsprickor, sår eller svullnader... Och trots att jag spänner svansremmen till max (hårt) så glider den ändå när hon börjar röra sig och det är risk för att den ska glida av i uppförsbackar... Hon har trots min grymma hantering inte ont/skav/svullnad i området runt denna grymma anspänning... ??
För det första så är det inte helt platt i skåne, för det andra så är svansrem standard utrustning och det behövs despans för att få köra utan.. Och kör man utan och saktar ner från trav till skritt glider selen framåt...
Jag vet ingen som drar åt hårdare än vad det behövs... och om det nu skulle vara någon som drog den så hårt, har du några "fall" där hästen tagit skada av för hårt spänd svansrem som du kan beskriva?
Jag har flera "fall" där hästen lider obehag av bla för hårt spänd sadelgjord... Konstigt
... Vi inom travet vet vikten av att inte spänna åt så hårt runt andningsorganen, konstigt att ridsporten missat den detaljen!