önsketränare...

Sv: önsketränare...

Jag skulle nog vilja träna för Peder. Han är väldigt virrig, men han är bra oxå :)

Annars är jag faktiskt nöjd med min nuvarande tränare, Isabel Hellman-Svanberg

Mycket nöjd med min nuvarande tränare Jenny men jag skulle inte tacka nej till Helena Persson Peter Markne Rodrigo Pessoa Eller Lars Palmler

HELT KLART Rodrigo Pessoa :love: och ludger..

finns det någon som rider snyggare än rodrigo? tänk att ha den sittsen och den fulla kontrollen, han är helt klart underbar i mina ögon :love: så iof skulle man ju kunna träna för nelsson också.. för någon måste ju lärt rodrigo det han kan ;)

Senast ändrad av en moderator:

Lånar knapp!
Min dröm vore att få hoppa för NELSON Pessoa! Dressyr skulle jag vilja träna för Klaus Balkenhol

hade inte tackat nej till Malin Baryard eller Rodrigo Pessoa! Just nu tränar jag för Sara Algotsson! Hon är jättebra!...

knapplån

Nelson Pessoa skulle jag vilja träna för

S.S är bra för det mesta och kan få en att rida riktigt bra eller skitdåligt.
Men det gäller att kunna ta kritik som ibland ligger på gränsen till förolämpning..

Men stämmer allt så är han riktigt riktigt bra och kan få hästarna att hoppa kanon.

Tycker att Lotta Björe är jättehärlig och duktig som tränare så henne skulle jag vilja träna för igen, sen gillar jag Markus Westergren (Pontus bror..)

Håller med om att en väldigt proffsig och framgångsrik ryttare inte självklart är en bra tränare.. Finns många exempel på det..

ojdå! det var inte den bilden jag fått av honom!
hur menar du att han kan få en att rida skitdåligt??

Jag lovar RGB är inte speciellt mesig att träna för ;)

Jag har tränat för de flest (känns det som) men en jag skulle kunna tänka mig att träna för (mer än en helgträning) är Mark Todd mest för att han är fortfarande den mesta hästkarlen i hela världen :bow: .

Sedan har jag redan den bästa tränaren Jan Jönsson :banana:

Sedan skulle jag kunna tänka mig att rida för den oerhört snygge Lorenzo Calabro :love: , mest då för att han är skitsnygg och att jag tappar kocentrationen på typ varje tävling i hoppning numer :crazy: (ps info jag har sambo, men detta är nog det snyggaste jag sett i karlväg)

Senast ändrad:

S.S kan vara grymt hård,
pedagogiken är kanske inte alltid den önskvärda.

Men som sagt, tar man det han säger på rätt sätt så får han de allra flesta hästarna att hoppa kanonbra! :)

Jag har haft förmånen att träna för de flesta av de jag beundrar mest i hoppvärlden, KG Svensson :bow: har lärt mig alla grunder i ridning och senare i mitt liv vidareutvecklat både ridning och körning. Nelson Pessoa var min barndomstränare långt innan han började komma till Sverige och hålla lektioner. :) Synd bara att jag inte är på samma nivå som en del av mina gamla barndomskamrater som jag tränade med på den tiden :angel:
I Sverige har vi suveräna hästmänniskor och tränare somliga bättre än andra och några av de bättre jag ridit för är Jens Fredricsson, Peter Eriksson, Ulf Johansson, far och son Jönsson, Sylve Söderstrand samt Ted Nätterqvist. Det finns få kvinnliga tränare/ryttare i Sverige som jag skulle vilja träna för men självklart så ska Helena Persson in i den lilla skaran på två som skulle godkännas av mig, den andra kvinnliga ryttare/tränaren är självklart Piia :)

Senast ändrad av en moderator:

S.S är bra för det mesta och kan få en att rida riktigt bra eller skitdåligt.
Men det gäller att kunna ta kritik som ibland ligger på gränsen till förolämpning..
Men stämmer allt så är han riktigt riktigt bra och kan få hästarna att hoppa kanon
Been there done that :rofl:

Man kan få sån press på sig att allt bara låser sig och då blir det pannkaka av det hela.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 676
Senast: hollypolly
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 651
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2