Mimsan
Trådstartare
Det skrivs mycket om tonårsflickor med ätstörningar och kroppsfixering. Följande hände hos oss i morse. Dottern, snart 18, kommer efter sovmorgonen ner från sitt rum för att fixa frukost. Jag tipsar om ett gott osötat rågbröd med hela solrosfrön. K har kört GI-liknande diet i tre-fyra veckor och gått ner ett par kilo, från 57 till 55, sedan hon plötsligt inte kunde knäppa älsklingsjeansen utan att få andnöd.
– Nä, säger matälskande K, nu måste jag nästan äta lite osunt igen. Jag har ju INGEN rumpa kvar länge! Dessutom ÄLSKAR jag faktiskt mina kurvor!
Och så slevade hon i sig lite nudlar, en banan, kaffe och en macka och susade iväg till plugget. Inte världens bästa frukost, men friskt ändå, på nåt sätt.
– Nä, säger matälskande K, nu måste jag nästan äta lite osunt igen. Jag har ju INGEN rumpa kvar länge! Dessutom ÄLSKAR jag faktiskt mina kurvor!
Och så slevade hon i sig lite nudlar, en banan, kaffe och en macka och susade iväg till plugget. Inte världens bästa frukost, men friskt ändå, på nåt sätt.