cherie
Trådstartare
Det är uppe på tal att vår privata hyresrätt ev. kan vara aktuell att göra om till bostadsrätt. Det är en liten fastighet med bara fem lägenheter, i ett mkt attraktivt område i en medelstor stad. Men de flesta som bor här är unga par utan erfarenhet eller kunskaper inom detta, utan ser bara en stor vinst framför ögonen. Jag kan ingenting om det här men har för mig att jag hört att de där stora vinsterna inte riktigt går att göra längre, utan att det mest var i början när man började tillåta det?
Jag är dessutom en riktig hyresrätt-människa pga bekvämligheten, så att inte bara KÖPA en bostadsrätt utan faktiskt vara med och OMBILDA känns liksom ännu jobbigare och läskigare.
Jag behöver hjälp! Var kan jag läsa mer? Boktips, hemsidor? Vad är era generella erfarenheter och tankar? Vilka risker finns? Vad bör man tänka på?
Jag är dessutom en riktig hyresrätt-människa pga bekvämligheten, så att inte bara KÖPA en bostadsrätt utan faktiskt vara med och OMBILDA känns liksom ännu jobbigare och läskigare.
Jag behöver hjälp! Var kan jag läsa mer? Boktips, hemsidor? Vad är era generella erfarenheter och tankar? Vilka risker finns? Vad bör man tänka på?