Omskärelse?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Omskärelse?

Han duschar dagligen. så hygienen är egentligen inte bristande.
Men han drar sällan tillbaka förhuden & rengör.
Måste finnas urinrester & smegma kvar där.

Eller så är det jag som är kinkig. Jag tvättar själv mitt underrede noga dagligen i duschen.

Jag skulle nog påstå att din sambo tillhör kategorin ganska orenlig. Min sambo (som f ö har sin förhud kvar) tvättar sin snorre mkt noga varje dag, drar tillbaka förhuden och skrubbar runt ollonet. Mina tidigare snubbar har alla gjort det.
Att inte göra det anser jag vara ohygieniskt! En sådan snubbe skull jag ALDRIG i livet varken suga av eller ligga med... fy vad snuskigt....
 
Sv: Omskärelse?

Jag skulle nog påstå att din sambo tillhör kategorin ganska orenlig. Min sambo (som f ö har sin förhud kvar) tvättar sin snorre mkt noga varje dag, drar tillbaka förhuden och skrubbar runt ollonet.
Min förhudade make är också mycket renlig, jag har aldrig känt lukten av smutsigt kön från honom (jo, en gång: Jag hade smittat honom med en svampinfektion). :bow:

Mitt ex däremot - även han förhudad - kunde visserligen duscha ibland, men bemödade sig sällan med att tvätta kuken dessa tillfällen. Så jag är väl bekant med lukten av smutsigt kön.
 
Sv: Omskärelse?

Mitt ex däremot - även han förhudad - kunde visserligen duscha ibland, men bemödade sig sällan med att tvätta kuken dessa tillfällen. Så jag är väl bekant med lukten av smutsigt kön.

eeuuuwww... detta fenomen verkar alltså vara vanligare än jag trtt. Att dessa skitkukade snubbar överhuvudtaget har brudar (som stannar) är för mig helt obegripligt
.
Är rätt glad för att jag sluppit dylika bekantskaper.
 
Sv: Omskärelse?

eeuuuwww... detta fenomen verkar alltså vara vanligare än jag trtt. Att dessa skitkukade snubbar överhuvudtaget har brudar (som stannar) är för mig helt obegripligt
.
Är rätt glad för att jag sluppit dylika bekantskaper.
Nja, alla mina övriga partners har haft rena, fina kukar, så förhoppningsvis är det inte SÅ jättevanligt.
 
Sv: Omskärelse?

Så du tycker alltså att det är okej att misshandla folk bara för att det sker i religionens namn?
 
Sv: Omskärelse?

Så du tycker alltså att det är okej att misshandla folk bara för att det sker i religionens namn?

Intressant tanke med misshandel. Men vilka rekvisit tillskriver du omskärelse som stämmer överrens med misshandel?

Är den grov eller lindrig?
 
Sv: Omskärelse?

Så du tycker alltså att det är okej att misshandla folk bara för att det sker i religionens namn?

Eftersom jag inte anser att det är misshandel kan jag inte svara på frågan som den är ställd.

Det är som om jag skulle fråga dig "har du slutat slå din fru?"
 
Sv: Omskärelse?

Man skär bort delar av kroppen, utan någon vettig anledning och utan personen i frågas medgivande, det kallar jag helt klart misshandel.

Hade jag nu haft någon fru, så hade jag självfallet inte slagit henne, och jag bekänner mig heller inte till någon religion, så varför jag skulle slå en eventuell fru vet jag inte.
 
Sv: Omskärelse?

Jag skulle nog påstå att din sambo tillhör kategorin ganska orenlig. Min sambo (som f ö har sin förhud kvar) tvättar sin snorre mkt noga varje dag, drar tillbaka förhuden och skrubbar runt ollonet. Mina tidigare snubbar har alla gjort det.
Att inte göra det anser jag vara ohygieniskt! En sådan snubbe skull jag ALDRIG i livet varken suga av eller ligga med... fy vad snuskigt....

Tycker kanske det är pinsamt att göra det, när även jag står i duschen?
Gör det kanske när han duschar själv.

Som jag sagt tidigare, så får han bara "skoj" när den är ordentligt tvättad. Annars ställer jag inte upp.
 
Sv: Omskärelse?

Man skär bort delar av kroppen, utan någon vettig anledning och utan personen i frågas medgivande, det kallar jag helt klart misshandel.

Hade jag nu haft någon fru, så hade jag självfallet inte slagit henne, och jag bekänner mig heller inte till någon religion, så varför jag skulle slå en eventuell fru vet jag inte.

Förstår du inte min poäng att frågan inte går att svara på, som den är ställd?
Religion har så vitt jag vet inte med hustrumisshandel att göra, så där har du medvetet eller omedvetet missat min poäng grovt.

Jag anser inte att omskärelse på judiskt vis är misshandel, och självklart finns det en anledning, för mig. Det gör våra utgångspunkter så skilda att en diskussion blir så gott som omöjlig.

Min son anser sig absolut inte misshandlad. Eftersom jag var där när det utfördes är jag helt säker på att han utsattes för minimalt obehag.

Föräldrar gör mycket utan sina barns medgivande, även religiösa saker. Det gäller alla religioner och icke-religioner och jag skulle tro att det handlar om att man vill barnens bästa.
 
Sv: Omskärelse?

Må så vara att det var minimalt med obehag, men ändock obehag, han fick inte välja själv och det fanns ingen medicinsk anledning till att utföra ingreppet.
Måste verkligen säga att du är ologisk. I en tråd skriver du om att det är bra att ni läkare slipper göra massa onödiga ingrepp eftersom det är ni och patienten som inte bestämmer om det är rättfärdigat med ett ingrepp på medinska grunder, och här skriver du att "religionen" ska bestämma sådant och kosta samhället pengar.
 
Sv: Omskärelse?

Min sons omskärelse kostade inte samhället ett öre.

Det fanns ingen medicinsk anledning (även om det finns medicinska fördelar) utan gjordes helt och hållet av religiösa skäl.
Obehaget kan jämföras med de vaccinationer som han heller inte tillfrågades om, låt vara att skälen (medicinska vs religiösa) skiljer sig.

Tråkigt att du ska vara så aggressiv. Är det något personligt bakom?
 
Sv: Omskärelse?

Jag anser att det är en rätt vital skillnad på medicin och religion. Antar att du är för kvinnlig omskärelse med? Det är ju också en tradition som går ut i att man utan vettig anledning karvar i könsorganen.
 
Sv: Omskärelse?

Men man kan inte jämföra manlig och kvinnlig omskärelse. Den kvinnliga varianten är enormt mycket mer smärtsam. Jag föreslår att du läser på lite om det!
 
Sv: Omskärelse?

Jag tycker du ska sätta dig in i skillnaderna mellan manlig och kvinnlig omskärelse innan du så aggresivt sätter likhetstecken mellan dem. Det är skillnad nämligen. Den kvinnliga omskärelsen har inte heller några medicinska fördelar, vilket den manliga kan ha.
Tråkigt med en så aggressiv ton från dig.
 
Senast ändrad:
Sv: Omskärelse?

Jodå, jag är mycket väl medveten om att det är rätt stora skillnader i både hur, vad och varför ingreppen sker. Men det är ändå helt onödiga ingrepp som kan leda till allvarliga komplikationer, det har inget medicinskt syfte och det görs "bara för att".

Jag säger inget om när ingreppen görs av medicinskt motiverade anledningar, men tror knappast att alla judiska pojkar har problem med för trång förhud.
 
Sv: Omskärelse?

Jag anser att det är en rätt vital skillnad på medicin och religion. Antar att du är för kvinnlig omskärelse med? Det är ju också en tradition som går ut i att man utan vettig anledning karvar i könsorganen.

- tack Angua och niphredil -

Klart det är skillnad på medicin och religion, det tycks vi åtminstone vara överens om.

Kvinnlig omskärelse har, som du eventuellt vet, inget med religion att göra. Att du antar att jag är för det tolkar jag som ett tecken på din aggressivitet. Kommentaren är onödig och rentav löjlig.

För mig är min tro inget "bara för att".
 
Sv: Omskärelse?

Det må så vara att religion har stor betydelse i ditt liv, men jag förstår inte varför du ska tvinga på dina barn den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 418
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 329
Senast: Pinus
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp