omplaceringshuns

J

jontemyra

Funderar på en spanskhund, men så läser man om sjukdomar..
Finns ju seriösa omplaceringsföreningar för svenska hundar också, kanske man skulle ta en sådan istället, har kollat hundfrämjandet sida, verkar väldigt seriösa....
Vad tycker ni, vågar man ta en spansk hund??

Jag känner två personer som har tagit varsin hund från Spanien (ADA) och de hade gått igenom många friskkontroller innan de lämnade sitt hemland, så jag tror inte att man behöver oroa sig så mycket för sjukdomar.
Det man i stället ska vara beredd på är att hundarna i många fall har varit med om traumatiska upplevelser, så de kan vara väldigt osäkra gentemot vissa saker/människor. De hundarna jag har träffat är helt underbara idag, men i början var de jätterädda för storväxta män och den ena är även rädd för mopeder!
Men man får helt enkelt ta det varsamt i början och ha mycket tålamod :)

Om du känner dig osäker på att ta en hund från utlandet, så finns det ju väldigt många svenska hundar som är i behov av omplacering.

Lycka till! :bump:

Re: omplaceringshund

Blir nog en svensk, har velat fram och tillbaks men hjälper nog en svensk istället. Som någon sa, vi tar hand om våra egna här hemma först :) Finns ju en hel del som behöver hjälp!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar