Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en omplacering, hane. Men han har starkt resursförsvar... går det att träna bort ens? Har läst mycket på Google men vill höra era åsikter. Sen så är det så att jag ska utbilda mig och ta körkort. Jag ska antingen utbilda mig inom hund eller Etologi och Djurskydd, väljer jag det senaste så måste jag plugga upp gymnasiet, då är det ju inga problem att ha hund men sen när jag flyttar till skolan så kommer han att få vara själv mycket när jag är på lektioner och det känns inte så schysst. Pluggar jag hund så kommer han ju att vara med mycket. Grejen är den också att jag är ganska skoltrött, även om jag vill ha en bra utbildning, det är väldigt mycket som ska pluggas inom Etologi och Djurskydd. Nu när jag skriver det här så inser jag sakta men säkert att det nog är hund jag ska plugga. Jag vet inte hur jag ska få med alla mina tankar i detta inlägg men jag kan försöka... efter utbildningen så vill jag ju flytta uppåt i landet och jobba med djur. Är det svårt att få jobb/starta eget inom hund, speciellt i fjällen? Jag vill hjälpa unga vuxna med psykiska problem också, ha en gård med hästar och andra djur där de kan komma och rida, umgås med djuren eller bara prata. Jag vill även hjälpa djur som farit illa och hitta de bästa nya hemmen åt dem. Har jag orealistiska drömmar/mål? Om inte, hur kommer man ens dit? Vart ska jag börja?
Det jag undrar mest just nu är väl dock hunden, vågar jag köpa en hund med starkt resursförsvar? Han verkar hur go som helst annars. Och hur ska jag nå mina drömmar? Finns det någon här med liknande drömmar som kanske har kommit lite längre? Berätta gärna!
(Jag ber om ursäkt om det här inlägget blev rörigt, jag var bara tvungen att skriva av mig lite och fråga om tips och råd)
Mvh Tate
Det jag undrar mest just nu är väl dock hunden, vågar jag köpa en hund med starkt resursförsvar? Han verkar hur go som helst annars. Och hur ska jag nå mina drömmar? Finns det någon här med liknande drömmar som kanske har kommit lite längre? Berätta gärna!
(Jag ber om ursäkt om det här inlägget blev rörigt, jag var bara tvungen att skriva av mig lite och fråga om tips och råd)
Mvh Tate