Omplacering för dummies

Sv: Omplacering för dummies

Har en fundering som kanske passar i denna tråd:

Hur lång tid tar det innan ägarbytet syns på SKK hunddata och hur länge ska man vänta innan man börjar fundera på om dokumentet försvunnit på vägen?

Det tog bara någon dag med Jordbruksverkets register, men de dataläser och rimligtvis har en myndighet andra personalresurser. Det är svårt att inte bli fundersam, allt eftersom dagarna går.

Har en fundering som kanske passar i denna tråd:

Hur lång tid tar det innan ägarbytet syns på SKK hunddata och hur länge ska man vänta innan man börjar fundera på om dokumentet försvunnit på vägen?

Det tog bara någon dag med Jordbruksverkets register, men de dataläser och rimligtvis har en myndighet andra personalresurser. Det är svårt att inte bli fundersam, allt eftersom dagarna går.

Jordbruksverket bytte samma vecka. SKK ändrade idag, jag skickade in papperna för nästan tre veckor sen.

Stämmer rätt bra med mina erfarenheter, även SKK har ändrat nu men jag tror det tog tog knappt en månad.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 161
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund I mina hundinförskaffartankar (chihuahua nr två) har jag allt mer börjat överväga en unghund eller vuxen omplacering snarare än en valp...
Svar
18
· Visningar
1 548
Senast: Acto
·
Övr. Hund Kenneln har skrivit kontrakt till nya valpägaren att de har första tjing på hunden om den ska säljas. När hunden är ett år säljs den...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka