Omhoppning med stilbedömning

N

Neah

Jag ska tävla KM fast för ridskoleponnysar på söndag och de har satt ut stilbedömning på omhoppningen. Hur rider man den på bästa sätt? I vanliga bedömningar brukar jag satsa på svängarna eftersom ponnyn inte är den snabbaste, men svänga kan hon hyffsat. ;) Kommer jag få avdrag om jag rider korta vägar för att spara in lite tid? Finns det något mer jag ska tänka på? Tacksam för snabba svar! :)

Sv: Omhoppning med stilbedömning

Såg nu att det stod i omhoppningen...

Du kan nog svänga en del ändå, men då ska det ske snyggt och med fina svängar o språng, inget slit och drag alltså.. Vad blir man placerad på? Stilhoppningspoängen? För i sådana fall är det ju ingen idé att svänga en massa.

Tänk på din blick, att du tittar upp och rakt fram, att du är följsam med handen, rid bra vägar, håll ett bra tempo samt att vara snygg o prydlig.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Omhoppning med stilbedömning

Man blir placerad utifrån stilpoängen i första hand men om man blir likaplacerade där så går de på tiden. :) Tack för tipsen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 513
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 934
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka