Läs vad jag skrev själv istället. Jag påstod att djurförbudet utgick från bedömningar, inte att det var fel.
Intressant dock att du inte svarar på några av de frågor som ställs till dig eller att du ska behöva göra en insats för att förstå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs vad jag skrev själv istället. Jag påstod att djurförbudet utgick från bedömningar, inte att det var fel.
När det gäller ligghallar för köttdjur som exempel är det inte alltid så att de leder till att djuren har det bättre, ibland är det faktiskt tvärtom, det beror på omständigheterna i det individuella fallet.Om inte reglerna följs så kan ju djuren ha det bättre och borde de inte få det bättre då?
När det gäller ligghallar för köttdjur som exempel är det inte alltid så att de leder till att djuren har det bättre, ibland är det faktiskt tvärtom, det beror på omständigheterna i det individuella fallet.
Sen är det rimligt att kraven på djurskydd är någotsånär homogena, att för en del djurslag tillåta djurplågeri medan för andra ägna sig åt petitesser är inte vad lagen syftar till eller för den delen rättssäkert heller.
När det gäller ligghallar för köttdjur som exempel är det inte alltid så att de leder till att djuren har det bättre, ibland är det faktiskt tvärtom, det beror på omständigheterna i det individuella fallet.
Sen är det rimligt att kraven på djurskydd är någotsånär homogena, att för en del djurslag tillåta djurplågeri medan för andra ägna sig åt petitesser är inte vad lagen syftar till eller för den delen rättssäkert heller.
Det är väl ganska uppenbart? Lagen skall gälla alla lika, ävenså djurskyddslagen, och då är det inte rätt att det skiljer så mycket mellan olika slags djur.På vilket sätt påverkar olika regler för olika djurslag rättssäkerheten?
En ligghall kan väl aldrig påverka ett djurs hälsa negativt, om den är byggd enligt konstens alla regler? Djuret har möjligheter att söka skydd och ligga torrt, det står inte instängt utan kan gå ut när och om det vill, hur kan det inverka menligt?När det gäller ligghallar för köttdjur som exempel är det inte alltid så att de leder till att djuren har det bättre, ibland är det faktiskt tvärtom, det beror på omständigheterna i det individuella fallet.
Så takhöjden i ett hönshus ska vara minst 2,5 m eller 1,5 x hönans mankhöjd?Det är väl ganska uppenbart? Lagen skall gälla alla lika, ävenså djurskyddslagen, och då är det inte rätt att det skiljer så mycket mellan olika slags djur.
Det är väl ganska uppenbart? Lagen skall gälla alla lika, ävenså djurskyddslagen, och då är det inte rätt att det skiljer så mycket mellan olika slags djur.
En ligghall kan väl aldrig påverka ett djurs hälsa negativt, om den är byggd enligt konstens alla regler? Djuret har möjligheter att söka skydd och ligga torrt, det står inte instängt utan kan gå ut när och om det vill, hur kan det inverka menligt?
Tror du själv att det är så jag menar?Så takhöjden i ett hönshus ska vara minst 2,5 m eller 1,5 x hönans mankhöjd?
Ska vi håårddra det ytterligare och kräva att alla djur har samma krav för att må bra, mjölkkor = odlad fisk = vaktlar = minkar?
Fast var står det i lagen att djuren ska utfodras i närheten av ligghallen? De kan väl fortsätta med olika utfodringsplatser och låta djuren välja själva om de vill utnyttja ligghallen eller inte, oavsett var på Revinge den är placerad.Det beror på djurslag och hur djuren hålls. Revingehed är ett bra exempel, djuren vandrar över stora ytor, mer än tusen hektar och utfodras på olika platser så att inget område blir söndertrampat. För att en ligghall där skall användas av djuren måste utfodringen ske i närheten med söndertrampad mark och andra problem som leder till betydligt sämre miljö för djuren som följd.
Uppenbarligen eftersom det handlade om likhet inför lagen och inte om olika förutsättningar.Tror du själv att det är så jag menar?
Det är väl ganska uppenbart? Lagen skall gälla alla lika, ävenså djurskyddslagen, och då är det inte rätt att det skiljer så mycket mellan olika slags djur.
Det beror på djurslag och hur djuren hålls. Revingehed är ett bra exempel, djuren vandrar över stora ytor, mer än tusen hektar och utfodras på olika platser så att inget område blir söndertrampat. För att en ligghall där skall användas av djuren måste utfodringen ske i närheten med söndertrampad mark och andra problem som leder till betydligt sämre miljö för djuren som följd.
Mmmmm... Kan man säga....Ja det var ju ett för Förvaltningsrätten mkt pinsamt ärende....
Nånstans måste man ju dra en gräns även om det känns larvigt med en centimeter eller två.
Jag tycker många slarvar med sina djur. Det är undermåligt hö, pyttehagar, noll stimulans, ingen motion osv.
Sedan får man ju inte glömma att vissa tycker att utnyttjande av häst i form av motion är djurplågeri.....även om de nu verkar de dock hålla sig i ytterligheternas kant men har ju påverkat ganska mycket.
Jaså? Det har jag inte hört.Sedan får man ju inte glömma att vissa tycker att utnyttjande av häst i form av motion är djurplågeri.....även om de nu verkar de dock hålla sig i ytterligheternas kant men har ju påverkat ganska mycket.
Det har jag aldrig stött på faktiskt.
Det beror på djurslag och hur djuren hålls. Revingehed är ett bra exempel, djuren vandrar över stora ytor, mer än tusen hektar och utfodras på olika platser så att inget område blir söndertrampat. För att en ligghall där skall användas av djuren måste utfodringen ske i närheten med söndertrampad mark och andra problem som leder till betydligt sämre miljö för djuren som följd.