stjarnhimmel
Trådstartare
Håller med.Vill bara flika in en sak ang det här med att det skapas "personliga tragedier" när djur beslagtas. Det om något är väl inte konstigt alls? Jag tror inte att det är många alls som har djur utan att påstå sig älska dem och göra sitt bästa för dem. Även de som har tex stora hundflockar instängda i små rum fyllda med hundbajs dygnet runt säger att de älskar sina djur och gör sitt allra bästa för dem.
Många verkar tänka "jag gör mitt bästa" innebär att djuren har det bra. Så är det i många fall verkligen inte alls eftersom många saknar kunskap om djurens verkliga behov m.m. Ett djur struntar i hur mycket det är omtyckt om det inte får sina behov tillgodosedda.
Att älska något eller någon- betyder inte automatiskt att tex djuret får sina behov tillfredsställda.
Jag tänker tex på vissa fall jag läst om då personer ha tagit hand om vilda djur hemma dvs haft dem hemma i lägenheten. Och sen blivit upprörda över att det inte är tillåtet. Jag tror säkert att de tog med sig djuret för de vill väl och av omtanke.