Där har du fel.
Det som jag inte förstår är det enorma behovet av att se ut på rätt sätt i en binär värld.
Jag har inte det behovet, i min värld är kön något oväsentligt. Vi är alla människor.
Gissningsvis så är jag ickebinär på något vis och därmed själv trans.
Därför tycker jag att det kan vara rimligt att diskutera om just estetisk könstillhörighet är den enda vägen att gå för en transperson som mår dåligt.
Och då menar du att livslångt behov av hormoner och kirurgi är enda vägen dit?
Att det inte finns någon annan väg till att må bra alls?
För självklart skall alla få hjälp att må bra.
Om det bara går.
Nej jag tror faktiskt inte att det är min sak att bedöma. Men de som nu är trans och som går igenom allt de behöver göra innan kirurgi och ändå landar i att ja det är detta som får dem att må bra - kan de inte få bara göra det. Jag säger det igen. OM de mådde bra utan livslång medicinering och kirurgi skulle de välja det alla dagar i veckan är jag säker på.
Din självcentrering är enorm i just den här frågan - kan du inte bara steppa ur den och försöka förstå att alla människor fungerar olika hur myckeet du än vill applicera dig själv på resten av befolkningen.
Jag är varken trans eller icke-binär och ändå verkar jag ha större perspektiv än vad du har som anser dig både vara trans och icke-binär