Om ni vill veta...

Jillybean

Trådstartare
...hur det känns att slutligen tvingats inse att du har ett barn vars personlighet är så olik din egen att hon känns som en främling... att du har ett barn som ljuger, stjäl, använder droger... att du har ett barn som kallar dig för idiot, oduglig, världens sämsta morsa... ett barn som kallarsin lillasyster fetknopp, fucking idiot, loser etc och slår, knuffar och nyper henne... ett barn som skiter i andra, t.o.m. sin egen hund som skulle svälta ihjäl om det var upp till henne att ge honom mat... ett barn som skiter fullkomligt i skolan och sin egen framtid...ett barn som kallar sin pappa asshole, loser och fuckng idiot när han inte hör men viftar med ögonfransarna, gråter krokodiltårar och fyller hans skalle med så många lögner att han inte vet varken ut eller in när hon ligger illa till hos mig (vilket är ofta)...

...att du har ett barn som håller på förstöra hela familjen...

...så kan jag berätta att det känns...hopplöst...tomt...nattsvart...obeskrivligt, egentligen.

Det här är ett barn som jag närt med min egen kropp, älskat över allt annat, gjort allt jag kunnat för...

Jag har beställt tid hos barnpsykolog idag för jag kan inte längre, jag orkar inte mer...
 
Sv: Om ni vill veta...

Men så tråkigt det här låter! Vad bra att du sökt hjälp, har det gått så här långt så mår barnet (och övriga familjen) verkligen inte bra. Jag skickar en styrkekram och hoppas på att ni får kompetent hjälp att "läka" familjen.
 
Sv: Om ni vill veta...

En bamsekram för jag vet hur du har kämpat i flera år! Jag hoppas att ni får bra hjälp nu!
 
Sv: Om ni vill veta...

Usch ja, vad jobbigt.
Måste vara ett helsike utan dess like.
Har svåra stunder här hemma med ena sonen, så ofta som jag bokstavligt talat inte vet vad jag ska ta mig till med honom, maken känner likadant, vi får ingen riktig rätsida på det hela...Vi tänkte gå via skolkuratorn och se om vi kan bena i bekymmerna.

Hur gammal är tjejen?

Tänker på dig och förstår hur du kämpar. Det är nog jätteviktigt att du försöker ge dig själv egentid nu så du inte drunknar.
 
Sv: Om ni vill veta...

Är ny här på buke ,så jag "känner" dig inte. Men tycker det är ett bra beslut. O du, glöm inte att involvera pappan i detta arbete!
Ensam är inte alltid stark!
 
Sv: Om ni vill veta...

Näe, Jilly, vad jobbigt.

Att hon varit strulig visste jag men det där var så illa är sorgligt.

Hoppas verkligen att ni får bra hjälp !
 
Sv: Om ni vill veta...

Jag förstår erat helvete. Har haft min beskärda del av elände med tonårsson, och kan bara sända dig MASSOR av styrkekramar, för dem kommer ni behöva.
 
Sv: Om ni vill veta...

Usch, låter jobbigt. Bra att du har tagit kontakt med barnpsykolog! Jag kan också rekommendera "Queen bees & wannabes" av Rosalind Wiseman, den är intressant och gav mig några aha-upplevelser angående mitt eget tonårsbeteende.
 
Sv: Om ni vill veta...

Bra att du har beställt tid hos psykolog, det där ska du inte ta själv. Jag trodde och hoppades att hennes strulperiod var över.

Som någon skrev, ta med pappan också till psykologen. Han måste också vara delaktig i det som pågår.

Kram.
 
Sv: Om ni vill veta...

Jag känner inte till bakgrundshistorien men förstår att det måste vara en väldigt själslig påfrestning att dels orka ta itu med sitt "problembarns" beteende och samtidigt sörja det barn man så nyss berättade Godnattsagor för och leende såg in i framtiden tillsammans med!

Har ni varit i kontakt med psykiatrin eller sjukvården innan?
Har man ifrån skolans håll haft en misstanke om en ev. diagnos osv. tidigare?
 
Sv: Om ni vill veta...

Läste ditt inlägg på nytt och såg ordet droger.

Där är alltså problemet och förklaringen på denna personlighetsförändring..
 
Sv: Om ni vill veta...

Tycker det är jätte bra att du har bestält tid hoss bup. För det ända jag tänker när jag hör om tonnårsbarn som beter sig så här(antar att hon är i tonnåren) är att det ett mycket olyckligt och depprimerat barn som agerar ut sin frustrtion mot dem som den vet älskar henne i ett antngen medvetet eller undermedvetet rop på hjälp. Du ska veta att du inte är ensam i en sån här situation och att det finns bra hjäp att få!
Och framför allt försök att inte ta det personligt.
 
Sv: Om ni vill veta...

Det är nog inte endast det.Vissa typer av diagnoser tar gärna till droger för att det dövar symptomen av deras diagnos, tex barn/vuxna med adhd. De blir "normala" när de tar droger, hjärnan slutar snurra typ...
Till trådskaparen, detta beslut är det bästa du tagit, du kommer inte att ångra dig.
 
Sv: Om ni vill veta...

Hu vad hemskt, du är stark.

Stackars dig o stackars tös. Det är nog krig i den knoppen.

Jag ser ju så många sådana här tonårshäxor och jag fattar inte i vilken värld dom lever - inte är det samma som vi andra iallafall.
Egoistiska, deprimerade och utan något logiskt tänkande - det är bara synd om DOM - ingen annan.

Det måste vara som att vara bortkopplad utan kommunikationsmöjligheter.
Man skriker o skriker men ingen hör (fattar) för vi kan inte höra/förstå.

Om mina barn skulle hamna i detta så planerar jag att bosätta oss på en kalhygge i djupaste skogen och livnära oss på nötter.
Jag tror djupt inne att överlevnadskamp är det enda som kan konkurrera med dessa känslor.

Hoppas ni får hjälp.
 
Sv: Om ni vill veta...

Läste ditt inlägg på nytt och såg ordet droger.

Där är alltså problemet och förklaringen på denna personlighetsförändring..

Så du tror att om hon blir ren så kommer tjejen må bra och bli "normal"? Det tror inte jag. Det finns nog massa annat bakom.

TS, Hoppas ni får hjälp! Lycka till.
Och försök att inte ta åt er för mkt av alla elaka ord hon använder. Det är sånt som man kan säga utan att man menar det, tro mig jag vet.
 
Sv: Om ni vill veta...

Jag vet inte om detta hjälper dig..

Men jag har ljugit, knarkat och "blåst" de flesta i min närhet, även min mamma..

Jag är idag 26 år, och min relation med min mamma är den viktigaste relationen jag har.. Det jag vill säga är att det kan förändras!!! Det blir bättre!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 981
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp