Om ni hade en kentaur

hier

Trådstartare
Vad skulle ni göra med den?

Jag vette tusan.
Hur ser TR på kentaurer?
Är det fusk att bara säga till han där framme vad han ska göra istället för ridningen?
Har en kentaur rösträtt?
Hur reagerar hästflocken på kentauren, kommer han bli utstött?
Är han vegetarian eller köttätare?
Vill han ha TV på rummet? (Boxen)
 
Tr har jag ingen aning om, kan tänka mig att en Kentaur har ganska mycket egna åsikter i ridningen och framförallt i utrustningsväg :cautious:
Rösträtten borde bli en halv röst? O_o
Hästarna skulle nog acceptera tids nog men det skulle nog kräva sin tid under förutsättningar att den är vegetarian som jag annars anar jag ett stort problem att ha den tillsammans med hästarna :angel: :D
 
Jag tycker det är en allvarlig brist i TR att de inte skrivit hur ridsportsförbundet förhåller sig till kentaurer på tävlingar. Dock så tycker jag att en kentaur borde få tävla utan ryttare då den är hälften häst och hälften människa, precis som ett helt vanligt tävlingsekipage. Vissa skulle nog vilja göra ett undantag i regeln att hästen/kentauren alltid måste ha träns på tävlingsplatsen, men det tycker jag är särbehandling, det kan ju ge kentaurerna uppenbara fördelar gentemot hästarna!
 
Vad skulle ni göra med den?

Jag vette tusan.
Hur ser TR på kentaurer?
Är det fusk att bara säga till han där framme vad han ska göra istället för ridningen?
Har en kentaur rösträtt?
Hur reagerar hästflocken på kentauren, kommer han bli utstött?
Är han vegetarian eller köttätare?
Vill han ha TV på rummet? (Boxen)

Jag vet inte om jag skulle vilja ha en kentaur... det känns lite konstigt.
Ska den ha täcke på sig om det regnar OCH en regnjacka? Det blir dyrt...kanske regnhatt också tom!?
Tar man den till frisören för att klippa håret? Vad säger frisören om det?
Och ska den följa med och handla andra kläder med för den delen, på vintern lixom, vinterjacka? Mössa? Vantar?!
Hästflocken kommer nog vara skeptisk... om en häst kliar på kenaurern (hur böjer man det?), hur kliar hen tillbaka?
Om den nu är vegetarian, matar man den med sallad i en krubba eller vad?
(Hm, inser nu att jag tänker mig en kentaur utan armar, det har den ju förstås :rofl: )

Nej, jag ser mycket problem i detta.
 
Nej, det verkar väldigt besvärligt med en kentaur. De kanske duger som sällskap och uteritt istället?

Jag funderar på om jag ska titta efter en pegasus istället? Mest användbar förstås för att slippa rusningstrafiken :up:
 
Är det bara jag som hade sett en fördel med detta? Hade helt klart satt den i arbete! :) Klippa gräset, plocka ner äpplen, sätta upp staket, mocka etc. Praktiskt! Sedan när det är kväll så kan man sätta den i en box och fodra den med havre. Helt klart användbart :up: Det är ju en häst med en mans praktiska fördelar :angel:
 
kentaur.jpg


Observera att fotografen till detta mästerverk lider av grav sömnbrist och en släng av ögoninflammation som kan ha påverkat vissa delar av bilden.
 
Hur får man dem att gå i form egentligen, sitter jag här och undrar över. De måste ju vara framtunga som satan. O_o

Kan man sätta på en sådan där väst för människor med dålig hållning i nödfall eller?

pakvis-hallningsvast-sidan.jpg
 
Men är inte det fusk? En kentaur är ju så mycket snabbare att springa "hem" än människorna. Möjligtvis får båda lagen ha en kentaur?
 
Jag skulle gärna ha en kentaur :love:

Tänk vad pengar man kan spara på veterinärutgifter. Då kan man ju få reda på vad som gör ont på en gång och behöver inte göra en massa dyra undersökningar för enkla åkommor. :idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
836
Senast: Sassy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 817
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 816
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp