om mjäll...

lovehorses

Trådstartare
Jag har har köpt en häst i dec 03 och märkte nu när hon lossar hår att hon har fruktansvärt med mjäll...
Har pratat med vet. och skall ge henne en dusch med vanligt mjällschampo (sånt som vi använder).
Men nu undrar jag: Hur kommer det sig att de får mjäll?
Är det något i generna?
Kan man göra något för att minska det? förutom badet.
Hon har också mjäll på huvudet hur får jag bort det, vill inte använda mjällschampo nära ögonen?

Tacksam för svar!

Min häst får mjäll vid pälssättning och fällning. Det är inget han verkar ha ont av och därför bryr jag mig inte om det.

mvh Jessica

Som tidigare författare skrev, och även ett visst proteinöverskott kan förorsaka ökad mjällbildning.

min häst kliar någe fruktansvärt, särskilt på halsen.
Hon hade kala fläckar utaqn päls, det såg hemskt ut. satte helosan på och det hjälpte. skall ta och duscha henne när det blir varmare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 193
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 611
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar