Om man har en hona och sedan köper en till??

W

wannehavefun

Om jag köper en kaninunge idag...har henen i tre/fyra månader och vill ha ett sällskap till henne. Hur stor chans är det att det inte kommer funk mellan dom? Är det bättre att köpa en liten kaninunge eller en vuxen isf?

Sv: Om man har en hona och sedan köper en till??

Skaffa två kaninungar samtidigt, gärna syskon av samma kön. Kaniner kan slåss rätt ordentligt och då slipper du oroa dig lika mycket över att de kan skada varandra. Dessutom är det ju en trygghet för dem att ha en kompis, flytten i sig kan ju vara rätt påfrestande mentalt.

Min hona var 2år när hon fick sällakap av en liten tjej. gick bra, skulle bara sätta på henne för att visa att hon är störst o bestämmer, o de funkar fortfarnade med dom.
Har fått en till liten tjej på 3månader som sällskap, då syrran till den rymde o gömde sig under stallet in i 2 månader ( är inne nu). men för mig funkade bra(mina är 3 & 2år nu)

Det funkar med de flesta, därmed inte sagt alla. Men om du ändå ska ha två stycken är det ju bättre för båda att köpa dem samtidigt. När de väl slåss kan det gå rätt vilt till!

ska spara en hon-unge istället......

Hmm... så om jag fattat detta rätt nu, så ska du köpa en hona, ta en kull på henne och sen behålla en unge, en liten bebishona? Tja, det verkar väl vettigt. Fast, tänk om det bara blir hanar... ;) Fast då kan man väl behålla en, hålla dem åtskilda när han blir könsmogen och sen kastrera honom när han blir tillräckligt gammal? :idea:

Japp du har uppfattat det rätt, fast hon ska få minst en hona;)

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
570
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 930
Senast: Krålus
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 074
Senast: dukie
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30