Om jag säger:

Lilljessicah

Trådstartare
Drever,Gråhund,Stövare i samma hundförpackning:D
Vad har ni för negativt o postivt o säga då?

Jag vet nästan ingenting om dom raserna så jag vill få ett humm om hur den hunden kan vara.
:bow:
 
Sv: Om jag säger:

Gnist skrev:
"Jaktidiot"

Löper den hunden risk att bli :cool:


*morr och mutter*

Du stal åter igen orden ur munnen på mig, men jag håller med.
Chansen att den blir något annat, ser jag som mycket liten.
 
Sv: Om jag säger:

Stövaren är en jakthund
Drevern är en jakthund
Gråhunden är en jakthund


Vad kan det bli, om inte en jakthund?
Om det blir en bra jakthund är en annan fråga, som är i princip omöjlig att besvara.
 
Sv: Om jag säger:

Eftersom det är drivande hundar i kombination med en ställande hund, så kan det bli tokigt åt båda håll..
 
Sv: Om jag säger:

Det jag menar är att hunden mest troligt kommer att jaga "okontrollerat" vad som kommer i dess väg i skogen. Har mycket svårt att se att den ska jaga bara älg eller bara räv/hare..
 
Sv: Om jag säger:

A precis,då fattade jag rätt ändå,även om min förklarning inte var den bästa,hehe.
Anledningen till att jag frågade om raserna,var att jag såg en annons om denna hund, och blev nyfiken på om annonstexten verkligen stämde.
Undra vad folk tänker när dom försöker sälja blandraser genom en bluffad text på nätet?!
Tror dom att man inte märker motsatsen?
Hmm,jaja.

Tack för svar!!:bow:
 
Sv: Om jag säger:

Det där är kul, jag har upptäck många nya raser, jag inte visste fanns.

Dogo-Rotto
Schabradoren.....när blev det en egen ras?
Cocka-poo
Goldweiler
Bordweiler
......har fler......
 
Senast ändrad:
Sv: Om jag säger:

Som sagt så blir det nog mycket jaktinstinkter.

Jag har i min/familjens hundförpackning

Gråhund
Finnspets
Jämte

Hunden är ett otroligt fint jaktämne säger
de som vet.
Bra vakthund!
Han fångar möss som jag försöker rädda.
Familjen är övervägande vegetarianer :angel:
 
Sv: Om jag säger:

Hmm,Ja det är ju inte den konstigaste annonsen jag sett,det finns så himla mkt mer korkat!
Men jag,(helt nybörjare inom jakten) blev så nyfiken på raskombinationen.
Kikar man lite bland annonserna,blandraser så kan man hitta helt sjuka grejer.


"Här finns en tik på 18 månader som söker nytt hem helst landet.Hon är barn vänlig och är van vid andra hundar, hästar och katter.Hon är rätt så lydig kan gå lös ( under uppsikt)lyssnar på inkallning.Hon är blandning mellan drever, gråhund och stövare. säljes pga av att hon inte kan användas till det jag ville ha henne till. Bra pris vid snabb affär. Pris 2000kr."
 
Sv: Om jag säger:

Hund som passar till aktiv jägare och inget annat....
 
Sv: Om jag säger:

Visst är det sjukt? Blandrasuppfödare som döper sina egna korsningar till egna raser :crazy: ojojoj...
 
Sv: Om jag säger:

Vi köpte vår hund i hälsingland.
Blandras, det var en olycka. Pappa hund hade smitit.
Mamman helt Gråhund
Pappan blandning av Finnspets och Jämte.
Så här blev det
Blandras.jpg

Man kan se spår av pappans röda päls :angel:
 
Sv: Om jag säger:

:rofl: Min hund är ännu "värre" Gråhund, spets, stövare, collie och golden:)
Han är en omplacerings hund (djurens vänner) som jag tog till mitt hjärta för 9 år sedan:love:
När barnen var små vallade han dem jämt:love: nu vallar han katterna i stället:)
Jaktinstinkt har han ju han är livsfarlig för sorkar och möss:D
Men om han ser ett rådjur, hare eller räv så visst vill han springa men han har ju aldrig lärt sig jaga så därför är det just spring:angel: ...vilket inte har hänt mer än tre-fyra gånger i hans liv.
Han lyssnar väldigt bra om man hinner säga till innan han "stängt av" öronen och blir fokuserad på jakten, för så är det ju instinkt går över allt lärande
 
Sv: Om jag säger:

Vi köpte vår hund i hälsingland.
Blandras, det var en olycka. Pappa hund hade smitit.
Mamman helt Gråhund
Pappan blandning av Finnspets och Jämte.
Så här blev det
Blandras.jpg

Man kan se spår av pappans röda päls :angel:

:idea: med den tofsen på huvudet borde det ju vara risk för att det även ingår lite kinesisk nakenhund!!;)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp