Om inte sadelutprovare finns???

acj

Trådstartare
Min man (och även jag) vill ha en begagnad westernsadel till vårt varmblod och jag har försökt hitta någon som säljer/provar ut westernsadlar i vår trakt men hittar ingen. Någon som kan tipsa om antingen hjälp med försäljning/utprovning inom några mils omkrets i Grännatrakten alternativt vad jag ska tänka på om jag ska försöka prova själv?

Hästen är ett varmblodssto med låg manke, ganska rak rygg och behöver en inte för smal modell, snarare åt det vida hållet. Tacksam för tips om lämplig modell (och ja, jag vet att det finns fler trådar om detta och jag har läst flera av dem men tar ändå tacksamt emot ett och annat tips om någon vill vara så bussig ;) ). Både jag och min man är ganska små och inte särskilt breda om baken så även det ska såklart tänkas på. Vill ju inte halka runt i sadeln och behöva hålla i hornet för att sitta kvar. :D

Har som sagt tänkt mig en begagnad sadel, helst i en prisklass omkring 3 000:- -6 000:-.

Vore så jättetacksam för lite hjälp här! :bow:

Sv: Om inte sadelutprovare finns???

Ring till Milsta! Ligger i mjölby/gränna trakten. Pm:a om du vill ha telefon nummer till honom:)
/LL

Sv: Om inte sadelutprovare finns???

Tusen tack! Ska försöka PM:a dig för tfnnr. (Längesedan jag gjorde det men tror jag kommer ihåg hur.) :)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 283
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare