OM hästen inte räcker till

Madde_padde

Trådstartare
är på jakt efter en kallbodstravare att ha som ridhäst.. men funderade lite på hur man hittar dessa pärlor? för de borde väll liksom inom varmblodstravate finnas massor av hästar som inte räcker till eller passar in på ett eller annat sätt... var tar dessa vägen? Skolar gärna om själv och sådär... och tänkte då man ka göra livet lite orligare för nån ex travare men som sagt hur hittar man dessa? varmbloden är juh lättare att hitta då de finns mängder av dom, min förra tjeje fick ja av ett par bekanta som hållerp å med trav då hon hellre vilje galloppera tex ;)

Säljs dessa hästar bara internt eller va gör man av dem?

Sv: OM hästen inte räcker till

Jag annonserade själv, att jag sökte en rid o körhäst utan utbildning i stort sett. Ville bara att hästen skulle vara inkörd, det gjorde mej inget om den inte var inriden. Så fick jag min underbara lilla häst, inkörd och insutten. 4 år gammal var han. Och desutom har jag honom på foder och har haft i 4 år i augusti och kommer ev att få "överta" honom.

Så annonsera är väl det bästa, och läsa annonser. Sen kan man ju prata oxå, så kanske någon har någon som känner någon som har en häst dom vill bli av med.

Lycka till:)

Madde!
Jag tycker att du ska höra dig för på stuterier och i stall. På detta sätt kan du säkert hitta flera godingar. När det gäller vbl kan man ju hitta både unga, billiga och sådana med potential på detta sätt. Med kbl är det säkert likadant. Hör dig för hos dina hästkontakter, mun till mun brukar ge bästa resultat tycker jag. Jag håller tummarna för att du hittar något du har glädje av länge.
Synd att det vart som det vart med (Rally???):(
(Zigge hälsar, han har det bra på hemmaplan och har blivit sig själv igen:banana:)

Madde!
Jag tycker att du ska höra dig för på stuterier och i stall. På detta sätt kan du säkert hitta flera godingar. När det gäller vbl kan man ju hitta både unga, billiga och sådana med potential på detta sätt. Med kbl är det säkert likadant. Hör dig för hos dina hästkontakter, mun till mun brukar ge bästa resultat tycker jag. Jag håller tummarna för att du hittar något du har glädje av länge.
Synd att det vart som det vart med (Rally???):(
(Zigge hälsar, han har det bra på hemmaplan och har blivit sig själv igen:banana:)

Jo får göra de....

Rallijs, men faktiskt Rally på svenska ;).. jo tack de är tungt som bara den och just de att inte veta om man gjort rätt eller inte...om man kanske skulle föröskt liiite till. Men nu de sista hade ögonen tappat liv och han ville inte stödja på vänster bak... :cry:

Va kul! skönt att ha han hemma igen förstår jag :) Hur mycke hästar har ni därhemma tro?

Jo får göra de!

Du har juh allt hittat ett ritkigt kap du, har följt er liteo ch han är verkligen kanon fin!! varför lånade dom ut honom?

Jag hittade min på blocket! Vi hade satt upp vissa kriterier på vad vi ville ha; en valack, minst 1,55 för att vi skulle kunna rida, inkörd och inte för gammal. Vi tänkte också utbilda och rida in (om det inte var gjort) själva. Vi var och kollade på flera som klarade dessa kriterier och kunde tänka oss att ha i stort sett alla, vi såg det ju mer som ett projekt som vi skulle forma lite själva. Men ingen gick igenom besiktningen. När vi sedan hittade en som lät bra och som besiktigats UA slog vi till. Vi hade bara sett honom på några bilder och korta filmsnuttar och en kompis till mamma hade kollat på honom då han stod en bit bort. Så nu har vi ju världens bästa häst!! Men det tog ett halvår att hitta honom och då kollade vi alla annonser och ringde på det mesta. När han kom var han inkörd och sutten på.

Så mitt tips är väl att kolla upp allt du får nys om och se till att den är frisk. Dom är inte lika lätt som varmbloden att få tag på.

Hallå Madde!
Jag har 3 hästar till dig. 2 nordisar och 1 halvblod. Hör av dig om du e intr så skickar jag dig vidare. Billiga och någon e gratis! En är bruks och en är trav.Vet inte så mycket om dem mer än att de finns i Hovsta. Hovslagaren tipsa!
Här hemma har vi 6st hästar och 3 är mina... eller en delar jag med Magnus (du vet vem). Och hör och häpna, det är ett dressyrsto:D
Gå gärna in på vår förenings hemsida och gå vidare till vår blogg så får du se vår lilla prinssesa och allt annat vi gör här i Linde. :bump:Ha d

Kom på att jag har ju en häst till.... en liten bebis i fullblodets mage:love:

Hallå Madde!
Jag har 3 hästar till dig. 2 nordisar och 1 halvblod. Hör av dig om du e intr så skickar jag dig vidare. Billiga och någon e gratis! En är bruks och en är trav.Vet inte så mycket om dem mer än att de finns i Hovsta. Hovslagaren tipsa!
Här hemma har vi 6st hästar och 3 är mina... eller en delar jag med Magnus (du vet vem). Och hör och häpna, det är ett dressyrsto:D
Gå gärna in på vår förenings hemsida och gå vidare till vår blogg så får du se vår lilla prinssesa och allt annat vi gör här i Linde. :bump:Ha d

Du har PM :p
Men svarar lite här med!
Va roligt med så mycke hästar! Å dressyrtant de va värst ;)
Ska kolla in på sidan! Skulle hämta sambon på jobbet halv :angel: så måste nog bege mig och göra de nu! kollar ikväll! :idea:

Madde!
Jag har sikickat ett mail till dig med den info jag vet och nr till min hovis. All lycka!!!
Ja kul med dressyrtant, eller tjej för hon e ju bara 1 än. Men hon har fin stam: E:Don Primero Ue: Weltmeyer Men Magnus har ju redan börjat prata om att hoppa så jag får väl göra mig av med honom, men det är väl inte så lätt kan jag tro...:angel::D

Jo får göra de!

Du har juh allt hittat ett ritkigt kap du, har följt er liteo ch han är verkligen kanon fin!! varför lånade dom ut honom?

Kul att du gillar honom:)
Ägaren pluggar till veterinär. Och hon har ett år kvar nu bara, så egentligen går kontraktet ut om ett år:crazy:
Men vi har pratat ang det och hon säger själv att hon tror han får stanna hos mej då hon skulle känna sej så dum o bara ta honom när jag gjort så mycket jobb med honom. Jag hoppas verkligen att han får stanna, men jag är nästan 100 på det, då ett av "kraven" från min sida var att om han skulle få följa med ner hit till skåne, ville jag veta att hon inte tog hem honom efter det året när jag har pluggat klart här nere. Men han har en bra och vettig ägare som jag tycker mycket bra om så det hela blir nog bra i slutänden:D

En bild på det lilla djuret. Hur ska jag klara mej utan honom i 7 veckor:eek:
Fabianihavet054.jpg
[/IMG]

åå va fin bild :love: ser mysigt ut som tusan!

jo de är de som är de jobbiga med att låna när man ska lämmna tillbaka dom!
men jag håller en tumme för att du får ha han kvar! hon verkar juh vettig :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 964
Senast: Cocos
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 677
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka