Då är det väldigt olika från kommun till kommun, eller tom kanske från anställd till anställd... Vi hade bara ett år innan fått godkänt en provgrop för infiltration längs samma sand-ås 400m bort. Samma höjd och samma avstånd till vattendrag. Vi försökte få dom att godkänna bara med hjälp av kartan och att ta del av det beslutet (med bilder på jordmån(sand-mån)) men icke -det gick absolut Inte! Det skulle minsann besiktigas... Ursäkta om jag skriver det men -jävla kärring var vad hon var!Men fy stackars er!
Jag behövde bara bifoga en karta med tilltänkt plats, godkändes över mail. Nu var det ingen mark/plats med några konstigheter. Bemötandet var jättebra. Pratade inte ens med någon över telefonen utan allt skedde snabbt smidigt via mail. Iofs inte lika akut , men det fannsinhet intresse/behov över att komma ut och besikta platsen ändå. Vi hade kanske tur!
Jag försökte få tillstånd att gräva ner fler hästar längs samma sträcka, inte för Nu utan ifall vi hamnar i samma akuta läge igen i framtiden. Men de kunde tydligen inte ge tillstånd i förväg heller... Precis som om markförhållandena skulle ändra sig? Suck...