Finansiering blir inga konstigheter, buffert måste man ju ha som hästägare!
Jag vågar vägra destruktion. När jag var i känsliga tonåren så rullades skandalen om benmjöl ut o det var filmer på nyheterna med hur man maler ner djuren i en stor kvarn. Kropp efter kropp rullade på bandet ner i kvarnen o tuggades till typ köttfärs. Den minnesbilden har tagit så styggt på mig att jag aldrig någonsin kommer låta det hända mina djur. Jag har dessutom varit i en fjärrvärmeanläggning som eldar biomal (köttfärssåsen) o den lukten... Nä usch fy!
Jag har dock turen att bo på en gård med egna marker. Så den änsålänge enda häst jag fått avliva ligger begravd här o har stans finaste gravsten! Han fick somna in med spruta då han var så svårt sjuk. Jag har alltid tänkt bulta tidigare men sprutan gick så fort och smidigt så kanske väljer spruta nästa gång oxå. Hoppas dock slippa uppleva det de närmaste tio åren...
I somras betalade jag ca 4000 till kommunen för besiktning av marken och tillstånd att gräva ner. Veterinären skulle ha 8000 men då var även ett försök till behandling med på fakturan.