Alla mammor har rätt att vara hemma så länge de önskar. Inte kommer polisen och hämtar den som stannar hemma trots att föräldradagarna är slut? Däremot ska samhället och skattebetalarna inte subventionera strukturer som leder till ojämlikhet och diskriminering. Alltså bör föräldradagarna vara personliga, hälften till mamman, hälften till pappan.Vi tycker olika där helt enkelt. Jag tycker verkligen att kvinnor/mammor har rätt att vilja vara hemma tills de tycker det känns ok att börja jobba igen. Och jag tycker ABSOLUT att kvinnors vilja i frågan bör respekteras. Jag tycker det blir helt bakvänt feministiskt att inte lyssna på och respektera hur de flesta kvinnor vill ha det. Att man tycker att vad "mammor vill" är ointressant och ett icke-argument tycker jag är ganska förminskande av kvinnor ärligt talat.
Som det är nu står det ju dig helt fritt att välja att vara hemma kortare än så, toppenbra. Men jag tycker också det ska stå andra fritt att välja på det sätt som det passar dem.
Det ÄR en familjefråga idag och jag tycker det ska fortsätta vara det.
Den mamma som vill vara hemma längre får spara ihop pengar innan och kanske sänka sin standard. Jag tror också att det vore en stor vinst för alla inblandade om kvinnor inte skaffade barn med män som är så ointresserade av sina avkommor att de inte kan tänka sig att stanna hemma med dem. Alternativt skaffar barn med män som är så inkompetenta att mammorna inte vågar lämna barnen ensamma hemma med pappan.