OM fälttävlan skulle förbjudas, vad skulle ni då sysselsätta er med?

Sv: OM fälttävlan skulle förbjudas, vad skulle ni då sysselsätta er med?

Men om det blir förbjudet i hela världen då?

men det skulle bli hemliga klaner och vi hade träffast i Bukeland :idea:
banor hade byggts upp och vi hade haft våra hemliga tävlingar såklart :bump:

Varför inte körning (maraton)? Verkar spännande och utmanande :peller?

Jag har faktiskt provat även om det var på väldigt basic nivå och det var skitkul men det ger ändå inte samma känsla som att sitta på.

Har oxå testat detta med russ o visst är det kul (me farten o svängarna o så ;) ) men som sagt, det är inte samma känsla. Jag tycker inte man blir "ett" med hästen lixsom.. :cool:

Kaninuppfödning är givande, har jag hört...:angel:

Jag hade helt klart varit med på dessa hemliga, olagliga fälttävlan :banana: dock hade jag nog hållt mig lite laglig också och sysslat lite med galopp (kunde ju dessutom blivit en extra sporre för att gå ner de där tio extra kilona:p)

Å andra sidan så påstod min morfar alltid när jag var yngre att jag skulle kört cross i stället så det hade kanske varit något:D

Jag har ju försökt överge fälttävlan till förmån för banhoppning. Det gick inget vidare. När man kom upp i klasserna kring 140 så blev det helt plötsligt väldigt högt, väldigt många starter i varje klass, väldigt svårt att få en placering då alla jätteduktiga hoppryttare värmde upp inför de svåraste klasserna med sina jättefina "hopphästar". Man fick sitta på läktaren, och inte känna någon - och ingen kände mig, och se ut som en fåne......Det blev inget kul alls:smirk:

Trots en allvarlig olycka där jag hamnade helt under hästen efter ett s k långsamt fall och krossade min högra fotled under terrängen och ytterligare ett långsamt fall där jag återigen hamnade under hästen med samma ben (utan större skada) så gillar jag fälttävlan. Jag är/har blivit lite försiktigare vilket gör att det går långsammare i terrängen!!:angel:

Om jag inte fick rida fälttävlan mer så blir det nog dressyr.......kanske.....;)

Jag skulle säkerligen ta upp banhoppningen helt & hållet igen. Fallskärm och enduro hade nog blivit lite lagoma fritidssysselsättningar för adrenalinets skull :idea:

Banhoppning!

JAAA, då kan man klämma fingrarna har jag hört!

Hoppa terräng i smyg, annars kanske galopp vore kul? Banhoppning hamnar ju tätt efter, men inte alls så som terräng! Det är LIVET!

Skulle jag lägga ner ridningen så skulle det nog bli cross! Eller scootercross. Spännande och fartfyllt!

Jag skulle säkerligen ta upp banhoppningen helt & hållet igen. Fallskärm och enduro hade nog blivit lite lagoma fritidssysselsättningar för adrenalinets skull :idea:

+ vattenskidor & badrings-race! :bump:

Jag har faktiskt själv valt att lägga fälttävla på hyllan en stund efter olyckan i bollnäs. Känner mig för osäker i terrängen just nu för att det ska kännas tillräckligt kul. Vi satsar på hoppningen ett tag istället.

Hehe ja jo de skulle ja ju kunna med mitt "hemmabygge" en minishettis dam .. som älskar att visa uppsej.. lite men snabb kanske får bli hennes nästa då :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 709
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023