OM fälttävlan skulle förbjudas, vad skulle ni då sysselsätta er med?

toughcookie

Trådstartare
Ja, rent hypotetiskt alltså. Om vi inte fick fortsätta att tävla fälttävlan pga alla olyckor, på vilket sätt skulle vi då riskera livet?

Skulle ni fortsätta med hästar eller skulle ni ge upp och hitta på något annat våghalsigt som tex bergsklättring eller formel1 ?

Själv är jag kluven för trots allt är det ju HÄSTARNA som är det primära men nu när jag slutat med galoppsporten så skulle jag nog finna det ganska meningslöst att lulla runt på dressyrbanan. Kanske skulle sluta rida själv och ge mig på ponnyuppfödning?

Sv: OM fälttävlan skulle förbjudas, vad skulle ni då sysselsätta er med?

Ja du, jag skulle kanske börja med voltige :D

Unghästen skulle nog bli hopp- eller dressyrhäst, eller varför inte båda? :idea: Och Sigge dressyr.

Hmm svårt scenario.. Jag skulle absolut fortsätta med hästarna. Rida hoppning förmodligen och lite dressyr.

Jag skulle förmodligen försöka hitta andra saker som ger adrenalinkickar, mkt möjligt att jag skulle börja hoppa fallskärm eller nåt..

Jag ska fundera lite till och se om jag kommer på nåt mer...

Lilleman skulle då genast satsa på en karriär som hopphäst. Han skulle kvala till allt man kan kvala till i sin årgång och sen vinna alla finaler....!:bump:

Men troligtvis skulle fio aldrig gå med på detta utan hon kommer en mörk natt och kidnappar honom och tävlar sen GP-dressyr med honom och slår alla med häpnad då vackrare piff och puff och krumelurer aldrig nånsin har utförts av NÅGON skimmel...! Matinee gå och häng dig!:devil:

Lilleman skulle då genast satsa på en karriär som hopphäst. Han skulle kvala till allt man kan kvala till i sin årgång och sen vinna alla finaler....!:bump:

Men troligtvis skulle fio aldrig gå med på detta utan hon kommer en mörk natt och kidnappar honom och tävlar sen GP-dressyr med honom och slår alla med häpnad då vackrare piff och puff och krumelurer aldrig nånsin har utförts av NÅGON skimmel...! Matinee gå och häng dig!:devil:

Men det är ju vare sig spännande eller våghalsigt:devil:. Fast det går ju att ramla av i dressyr också har jag hört:D

Men det är ju vare sig spännande eller våghalsigt:devil:. Fast det går ju att ramla av i dressyr också har jag hört:D

Du du skall bara veta vad för livsfarliga scenarion som kan utspela sig på en dressyrbana, staketet kan faktiskt ramla ner :eek::angel:

Det vora allt för ledsamt om fälttävlan blev förbjudet..
Jag skulle fortsätta med hästar och inrikta mig mer mot dressyren, och rida flitigt pà min egna terrängbana:p

Först skulle jag nog bli deprimerad, sluta med hästar helt och bara sitta hemma och sura :angel: Fälttävlan är det absolut roligaste jag vet och det jag vill hålla på med

Men snart skulle jag nog inte stå ut utan hästarna. Kanske jag skulle börja med galopp? Då kan man ju faktiskt tjäna lite pengar på hästarna som omväxling ;) Jag har alltid gillat fullblod och galoppsporten.
Och skulle det sen hända ett mirakel och jag helt plötsligt går ner 10 kg i vikt kanske jag till och med blir jockey, proffstränare med rätt att rida eller vad det heter :D
Men då ska det vara slätlöp, häcklöpningar måste vara ännu mer livsfarligt än fälttävlan :eek:

Mina hästar skulle få bli avelston båda två. Den ena för dressyr och den andra skulle få föda upp fullblodsbebisar till mig :)

Värre än så, hästen kan snubbla över staketet och nästan gå omkull :eek:

Det har hänt mig :rofl:

Nejdå, jag har ridit häcklopp och skolat flera hästar på steeplechase hinder och det är plättlätt. Du siktar på hindret tar tag i halsringen, smackar och blundar så går det skitbra:angel:.
Aldrig något trixande med avstånd eller nått, i alla lägen framåt lixom!

Värre än så, hästen kan snubbla över staketet och nästan gå omkull :eek:

Det har hänt mig :rofl:

Den har jag faktiskt också lyckats med. Även vid två tillfällen upptäckt att jag befunnit mig UTANFÖR dressyr banan på något konstifikt sätt:o

Galopp skulle jag faktiskt också vilja pröva på. Och jag är ju faktiskt både lätt och liten.

äh, man skulle väl flytta till danmark och fortsätta där :D

hm, då blir det ju knivigare.

Men det skulle väl bli dressyr/hoppning för det mesta, och sen som någon annan sa söka adrenalinkickar på nåt annat vis :)

Nejdå, jag har ridit häcklopp och skolat flera hästar på steeplechase hinder och det är plättlätt. Du siktar på hindret tar tag i halsringen, smackar och blundar så går det skitbra:angel:.
Aldrig något trixande med avstånd eller nått, i alla lägen framåt lixom!

Jag tror inte på det där..., en av mina lärare på gymnasiet var galopptränare för hinderhästar. Han berättade om någon statistik där de proffesionella hinderryttarna ramlade och skadade sig var 8:e löp.
Kul att hoppa upp den där 8:e gången liksom :crazy:
Men jag antar att man vänjer sig, hur många är det inte som tycker man är galen som rider terräng iof :angel: Och hinderjockysar får vara tyngre har jag hört :idea: :p

Att sluta med hästar är väl omöjligt?! :p Så det skulle nog bli hoppkarriär (eller galopp om man nu vore mycket kortare) för mig. Fast vi får väl hoppas att det aldrig sker.. ;)

Varför inte körning (maraton)? Verkar spännande och utmanande :peller?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 709
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023