Sv: Om en han hund inte får para sig blir den knäpp???
Ska hon para den stackars tiken två gånger om året för att den inte ska bli sexuellt frustrerad? Ja då är hon ju en redig och rättvis hundvän med tanke på alla valpar hon ger liv åt som ska ha bra och fina hem
Nja, hon försökte ju prata bort det först eftersom det ju egentligen enligt henne bara gällde hanhundar medans jag då var så
elak att jag menade att en tik borde väl bli lika frustrerad hon som en hane skulle bli och det var då hon sa att hon skulle låta tiken para sig.
I ärlighetens namn så tror jag inte hon har tänkt riktigt utan blandat ihop att tiken löper två gånger per år med att hanen behöver para sig två gånger per år eftersom det annars spänner på den stackars hanen
Det låter som killen i tonåren som måste ha sex för at inte bli sjuk
alltså att en kille som får stånd men inte får komma skulle bli sjuk var en ständigt gående skröna som alla killar ville att man skulle tro på när jag var i tonåren
Det är helt underbart med människor som kan allt eller hur och just sådana här saker klämmer hon ur sig med jämna mellanrum, helst om sådant hon inte har en aning om.
Men alla har ju rätt till sin åsikt.
Enligt mej har en hund som juckar på allt och alla fått en dålig uppfostran, den har inte fått lära sig hur den ska bete sig.
Det lustiga var att när jag sa att jag kan ta överallt på min lille och även på ädlare delar när jag badar honom utan att han börjar jucka så svarar hon att , -ja men du är ju en människa, hm ja jo men du sa ju tidigare att han skulle börja jucka på allt och alla eftersom han är sexuellt frustrerad
Nåväl, lite kul var det ju iallafall såhär på lördags kvällen
Men jag är faktiskt lite orolig för hur det ska gå med hennes framtida hund
, jag hoppas att hon tänker om och lämnar återbud.