Sv: Om det inte blir som ni förväntat er
Tråkigt att domaren inte kunde ge dig en vettig förklaring.
Nej, den egentliga anledningen till att jag frågade är då jag vill stilla min nyfikenhet. Rider ju för en som är dressyrdomare och det är intressant för enligt henne trots att hon dömt ganska länge, så har i princip aldrig någon kommit och ifråga satt sifforna eller bedömningen i protokollet.
Själv har jag däremot märkt att vissa inte gillar henne och på min egen ridklubb nu så ville inte de att hon skulle vara domare eftersom hon inte var omtyckt av ryttarna :smirk: , det är nog ingen domare som är omtyckt av Alla ryttare. Men det kädes orättvist för jag tycker hon är kanon att träna för, och ger bra cred om man förtjänar det och är väldigt rättvis.
Däremot tror jag att de ryttarna som kanske är osäkra på varför hon i så fall dömt som hon gjorde väl kunde gå och ifråga sätta, det behöver ju inte betyda att man klandrar domaren för det, och jag tycker ej det borde vara så känsligt åtminstone ej på den nivån detta berör (lokal/reg ) .
Men lägger till en fråga, många gånger har man ju hört att om en viss domare kommer och ska döma den klassen man ska rida vilket man inte vill, då stryker man sig? Vad beror detta på då, kan det inte varit så som i det fallet jag tror att det berott på att man blivit sur för att man känner sig orättvist behandlad (vilket ju inte alltid behöver vara fallet !)
Nu känns det som om det vart rörigt, men vill som sagt gärna stilla min nyfikenhet lite
vore roligt och höra hur ni resonerar som är tävlingsryttare.