Om det inte blir som ni förväntat er

Sv: Om det inte blir som ni förväntat er

Jag går till domaren och säger:
"Passa dig! Jag vet vars din brevlåda bor!" :devil: :angel:

Men ärligt:

Jag försöker ta det som de kommer, har en gång fått en 8:a ändrad till en 7:a... Kostade mig en placering :devil:
Annars har jag haft väldigt tur med snälla domare :p

KL

jag brukar inte kolla upp det om jag inte känner domaren, utan ta till mig kritiken på gott och ont. De domare jag känner och träffar då och då har jag fått feedback av oavsett om jag frågat eller ej :D

Dom skrev över min fina 8:a med en 7:a... Dock på en klubbtävling bara, men störande ändå :angel: :D

Men du hade inte pratat med domaren alltså?

En del domare sätter betyget innan man har ridit färdigt hela bedömningsgruppen, så gör man ngn miss i slutet blir det för skrivaren att stryka och ändra.

det är ens egna kännsla som ska stämma. Vad protokollet säger har oftast inte stört mig så mycket eftersom poängen inte har varit så långt ifrån mina förväntningar men om något skulle kommaa upp som jag absolut inte håller med om kanske jag skulle frågat, om jag vågade:p men jag är säker på att jag inte skulle få ett ordentligt svar endå så det leder ingen vart.

Men du hade inte pratat med domaren alltså?

En del domare sätter betyget innan man har ridit färdigt hela bedömningsgruppen, så gör man ngn miss i slutet blir det för skrivaren att stryka och ändra.

också kan man säga/skriva fel :D:angel:

det åxå, såklart. eller att man som skrivare glömmer ngn rad och sätter alla siffror fel en bit :D been there done that :angel:
blir så konstigt när man plötsligt skriver vägvinnande skritt på en galoppfattning och sånt ;)

men jag tycker att det är lustigt att en del ger betyg innan man har ridit hela bed.gr.
jag har tex ett protokoll där jag fått en 6a på en travökning, och sen ändrad till 4 när hästen började galoppera istället....varför sätta 6an först? :confused:

jo, det är som du säger att dommaren bör se klart HELA bedömningsfasen först

Jag skulle nog inte prata med domaren. Bättre att klaga för sina kompisar istället ;)
Vill inte störa domaren, och tror inte de kommer ihåg allting heller.
Domare gör ju en bedömning av va de ser, och även om jag inte är nöjd med resultatet är det sånt man får ta.
Även om jag tycker jag fått mycket orättvist, så kommer jag fortsätta träna och tävla.
Håller dock koll på vilka domare som ska vara på tävlingen, så kan jag kolla hur de dömde gången innan om jag ridit för dem.

Ska tävla för en som jag tävlade för 2 år sen, och fick då 52%
:devil: om hon dömer mig lika lågt den här gången för nu går min häst bättre (förhoppningsvis :p )

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 892
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 153
Senast: verser
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 828
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 741
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24