Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att allt detta är en röra och undrar om det ens hade kunnat undvikas Jag kan ju förstå att båda sidorna vill vara den som bildar regering (även om jag gärna vill att det blir de röda ) och då måste ju någon "ge efter", och SD har ju blivit rena jokern i spelet. Undra hur detta kommer att lösasPoängen är väl dock att det trots allt var Löfvens ansvar att bilda en stark regering, när han sen inte lyckas kastar han skit på Alliansen och anser att det är deras fel att SD fick såpass mycket inflytande, när han precis lika bra kunde ha undvikit det själv, genom samma uppoffringar som han ansåg att Alliansen borde ha gjort.
Han själv värderade uppenbarligen andra saker högre än att hålla SD ute, och då borde han ha accepterat att Alliansen gjorde detsamma, helt enkelt.
Ett intressant inlägg från en erfaren förhandlarePoängen är väl dock att det trots allt var Löfvens ansvar att bilda en stark regering, när han sen inte lyckas kastar han skit på Alliansen och anser att det är deras fel att SD fick såpass mycket inflytande, när han precis lika bra kunde ha undvikit det själv, genom samma uppoffringar som han ansåg att Alliansen borde ha gjort.
Han själv värderade uppenbarligen andra saker högre än att hålla SD ute, och då borde han ha accepterat att Alliansen gjorde detsamma, helt enkelt.
Ett intressant inlägg från en erfaren förhandlare
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/lofven-misstog-sig-i-sattet-att-forhandla_4165681.svd
Det kommer att bli intressant att läsa undersökningen imorgon.
Du har givetvis rätt till din åsikt. Men jag tvivlar att SD skickar in den här misstroendeförklaringen bara pga att de tycker som du.Därför att Löfven e dum i huvvet och inte har en aning om vad han håller på med ?
Det va länge sen Sossarna hade en vettig partiledare men den här Löfven är den värsta so far...
Mitt förtroende för Löfven existerar inte ALLS... Så om/att man skickar in en misstroenderöstning mot "honom" frstår jag VERKLIGEN ...
Nu har jag inte hunnit läsa eller se några nyheter än (klev precis upp) så jag återkommer när jag vet mer om vad som händer ...
SD kommer inte att få med sig alliansen, så en misstroendeförklaring tycks meningslös.Mitt förtroende för Löfven existerar inte ALLS... Så om/att man skickar in en misstroenderöstning mot "honom" frstår jag VERKLIGEN ...
Nja nu har ju tydligen alliansen gått med på nån överenskommelse... MEN om de inte hade gjort de hade ju Alliansen kunnat gå till "makten" som minoritetsregering då de är större än S+MP (V är ju inte med) Så vore ju lite korkat att inte gå med på ?
Men nä ser inte det som att SD gör bort sej Alla som verkligen inte gillar SD kanske tycker så... Men jag ser det som att iom att det inte blir nyval så blir det ju oavsett val 2018... SD kommer inte ha förlorat mark tills dess direkt...
De har blandat bort korten kortsiktigt genom att taktika bort vågmästarrollen i alla fall och sitter resten av mandatperioden med exakt noll inflytande. Synd för SD att Åkesson inte var frisk och rasisterna fick styra. Om en senare framtid vågar jag inte sia just nu.
den enda vinnaren är Löfven som får vara kvar som Statsminister (vilket måste va skönt för den maktgalna idioten) men Sverige är då INTE vinnare...
http://hokmark.eu/minoritetsregeringar-maste-vinna-stod-inte-garanteras-det/
http://www.dn.se/nyheter/politik/m-far-stenhard-kritik-pa-facebook/
Finns säkert MÅNGA artiklar på samma tema idag