Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, råkade säkert bara trycka på "svara på inlägg" och så råkade det bli ditt inlägg! Jag är lite slarvig ibland tyvärr.chrysler skrev:Hoppas du inte menade mej för jag har inte klagat på barnuppfostran i allmänhet, bara föräldrar som utövar makt missbruk :smirk:
Nej, tvärt om.Shasan skrev:Men varför skriver du då : Hur dum man klarar av att tro att hon är"..låter inte LITE nedlåtande i mina öron.
Morbo skrev:Till alla:
Är det någon som kan förklara varför en förälder ska sätta regler utan att behöva motivera dem? Om en förälder kommer med en regel t.ex. "inga armbågar på matbordet" eller "sängdags klockan 22", finns det någon anledning till att föräldern bör säga "för att jag säger det" (eller dyl.) istället för att ge en rimlig anledning till regeln i fråga?
Det måste vara nr 2.Tican skrev:Well, två alternativ:
1. De är viljelösa/ointelligenta/apatiska.
2. Du ägnar dig inte åt maktmissbruk.
Nej jag skrev badrum och så skrev jag duschen.Tican skrev:Det var DU som sa "tider på toaletten", geez.
Jag frågade vad du gör för att hjälpa till hemma, inte när dagen slutade.Slutar dagen vid två?
Tican skrev:De var påväg ner. Lillsyrran hade en kompis där och de lekte, och syrran pratade allvar med nån på datorn. Dom kom fem minuter senare.
Är det mitt ansvar om de väljer att komma nu eller om två minuter, eller inte alls? Är det jag som inte ska få någon mat? Bara för att man inte bara lyder blint, utan faktiskt är en som tänker och ifrågasätter (två ganska trevliga och användbara egenskaper tycker jag).