Om Anna Wahlgrens bok

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Usch vilket osmakligt inlägg! :mad:

Du har uppenbarligen ingen aning om vad som hände med lilla Aron och i sådan fall ska man hålla tyst tills man har tagit reda på sanningen!
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Jag har läst mammans egen version. Vad menar du var fel ?

Min poäng var att en person som inte har någon medicinsk utbildning inte kan användas som referens när det gäller livshotande sjukdomar hos barn.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Inte "ökensemester", hon var gift med en egyptier och bodde i Egypten. Aron fick difteri.

Håller med för övrigt.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Ha! Vem är det nu som förvränger och felciterar? ;-)

Så här skrev jag: "Ingen som varit med om att media förvrängt, misstolkat och rent av kört med osanning ang "intervjuer" och "kommentarer" från folk? Vad är det som ens säger att AW blivit korrekt citerad? Jag bara undrar..."

Om folk missuppfattar det du vill ha sagt kan det bero på att du inte är rak. Jag uppfattar citatet aningen ironiserande och dessutom vagt (så att man varken säger a eller b).

Men jag var inte intresserad av att lägga mig i diskussionen, mer än att *rent allmänt* komma med ett påpekande att media ofta förvränger och felciterar---

Jag tycker att det är ett lite onödigt inlägg. Alla vet ju att det är så, och de som är engagerade i tråden vill hellre diskutera AW, PSD, sovställningar o s v. Men alla har ju rätt att komma skriva vad just de har på hjärtat. (Jag gör förresten ofta så själv.:crazy: ) Men det blir nog mindre konflikt om du skriver så rakt som du gjorde nu sist. Då fattar alla. :)
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Det jag reagerade på är att du inte har en aning om vad som hände och att du skriver... "Fast sjukvård, kan det behövas ? Det får ju inte andra ökenbarn".... Detta är en ren skär lögn att AW skulle ha den uppfattningen om barn och sjukvård. Och dessutom använder hon inte sig själv som referens för medicinskvård utan hon berättar bara vad som hände.

Och eftersom du fortfarande har ingen aning om vad som hände så varför inte ta reda på fakta först innan du skriver skitsnack. Om du frågar AW så kommer du att få reda på att Aron fick sjukvård mot difterin och dessutom kommer du att få reda på saker som skedde innan han fick difteri.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Jag läste AW:s egna ord och blev mörkrädd över hur hon resonerade då. Precis som man blir mörkrädd över rökande föräldrars beteende.

Därför anser jag att man faktiskt inte kan använda NÅGON person med så lite kunskap om barns sjukdomar just som medicinsk referens.

Jag hoppas att folk i allmänhet inte tar till sig av lekmäns medicinska råd om tex barn och rökning eller barn och medicinska risker utan föredrar vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det är skillnad på att vara referens som MAMMA för att man har många erfarenheter på hur man får en barngrupp att fungera, och att vara någon form av MEDICINSK referens.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

*kl*

Jag är inte så insatt i just AW men det jag har läst har inte jag tagit till mig i alal fall så jag har inte bryt mig om att läsa mer om henne. Men det som fick mig att börja fundera nu var att ni här i tråden snackar om medicins referens och om barnexpert....

Jag tycker inte att man kan kalla henne expert på barn. Visst har hon 9 barn själv och kan säkert jättemycket om barn, men... de här 9 barnen är ändå lika varandra till stor del då de har samma föräldrar. Alltså tycker inte jag att hon kan vara någon expert för visst är man expert på sina egna barn, men man är inte det på andra för barn skiljer sig åt.

Hon säger säkert mycket vettigt, men jag tror hon är som en del andra jag träffat och läst om; bara för att det funkar på sina egna barn så tror de att det funkar på alla andras! Jag tror man ska läsa hennes böcker men att man ska vara öppen för sina egna tankar och reflexioner!
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Njae, inte samma föräldrar... det är väl en två-tre-fyra olika pappor.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

*kl*

Jag tycker inte att man kan kalla henne expert på barn. Visst har hon 9 barn själv och kan säkert jättemycket om barn, men... de här 9 barnen är ändå lika varandra till stor del då de har samma föräldrar. Alltså tycker inte jag att hon kan vara någon expert för visst är man expert på sina egna barn, men man är inte det på andra för barn skiljer sig åt.

Hur blir man expert på barn? Vem kan kalla sig expert på barn?

Jo barn är olika men det finns system och sätt som funkar på de flesta, och dessa lyckas hon fånga och beskriva så bra i sin bok.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Man blir ta mig tusan inte expert för att man har 9 barn! 9! DEt är en liten mängd ungar egentligen och kalla sig expert på en sån liten mängd.......

Då vill jag börja kalla en bekant till mig som har 16 hästar för expert! Vilken expert va!!! I alla fall jag kan peka ut flera brister i hans hästhantering, men tja, jag har ju bara haft 5 hästar i mitt liv så vad vet jag.

En bvcsköterska som har jobbat i sitt yrke i 30 år är expert.... så många fler än 9 barn hon har träffat! Så många fler kunskape om BARN hon har samlat på sig.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Njae, inte samma föräldrar... det är väl en två-tre-fyra olika pappor.

Det visste jag inte, men jag antar att de här 9 olika syskonen ändå har en rejäl portion syskonlikhet.....och uppväxtmiljön tror jag också spelar in i hur de fungerar.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Det visste jag inte, men jag antar att de här 9 olika syskonen ändå har en rejäl portion syskonlikhet.....och uppväxtmiljön tror jag också spelar in i hur de fungerar.

Det hör inte helt till diskussionen men syskonlikhet...det behöver inte finnas. Mina barn är väldigt olika och jag själv tycker inte att jag har värst mycket gemensamma drag med mina egna syskon. Känner andra som är lika som bär trots att det skiljer flera år emellan dem, men det behöver inte alls vara så.

Dessutom kan uppväxtmiljön skilja mycket för olika syskon. Det behöver inte ens handla om olika fäder, det räcker med att det är några år emellan barnen och föräldrarnas yttre förutsättningar (boplats, ekonomi etc) förändras.
Så nio barn kan nog ge mycket bred erfarenhet av barn i allmänhet. Därmed har jag inte sagt att det räcker för att kalla sig expert.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Man blir ta mig tusan inte expert för att man har 9 barn! 9! DEt är en liten mängd ungar egentligen och kalla sig expert på en sån liten mängd.......

Då vill jag börja kalla en bekant till mig som har 16 hästar för expert! Vilken expert va!!! I alla fall jag kan peka ut flera brister i hans hästhantering, men tja, jag har ju bara haft 5 hästar i mitt liv så vad vet jag.

En bvcsköterska som har jobbat i sitt yrke i 30 år är expert.... så många fler än 9 barn hon har träffat! Så många fler kunskape om BARN hon har samlat på sig.

Egentligen vet jag inte om hon själv kallat sig expert, men folk här på Buke påpekar hela tiden att hon INTE är det...

Ja visst är BVC sköterskan expert, men om man lever dygnet runt med 9 barn och uppfostrar dem under många år (det blev säkert 30 år innan yngsta var vuxen..) så lär man sig säkert en hel del. Att sedan kunna omsätta kunskapen i skrift är inte nåt som alla kan men det har hon gjort jättebra i Barnaboken. Har du läst den?
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Hur vore det om du tog och läste på lite om AW innan du skriver om henne.

Hon kallar sig inte expert men hon delar däremot med sig av sina erfarenheter till dem som VILL ha den.

Hon har lång erfarenhet av hundratals barn (inte bara sina egna) som hon hjälpt föräldrar med.

Om hon inte var duktig på det hon gör så hade det väl inte funnits så många som är nöjda med hennes hjälp.

Jag håller inte alltid med allt som hon säger men jag höll inte heller med min bvc-sköterska om allt hon sa och jag kallar inte bvc-sköterskan för expert heller (det ska mer till än en titel för att kallas för det tycker jag).

Jag är väldigt förundrad över att så många har så många åsikter och skriver så mycket felaktigheter om AW utan att ha en aning om vad de snackar om. Fast så är det väl i livet finns det någon att tycka illa om så är folk inte sena att hänga på och snacka skit.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Jag är väldigt förundrad över att så många har så många åsikter och skriver så mycket felaktigheter om AW utan att ha en aning om vad de snackar om. Fast så är det väl i livet finns det någon att tycka illa om så är folk inte sena att hänga på och snacka skit.

Fast vad gäller det ovan så är du själv väldigt snabbt att ha åsikter och dra felaktiga slutsatser om andra, t.ex. mig i den här tråden. Det är väl de mänskliga naturen.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Att disskutera inlägg med varandra är en helt annan sak än att skriva felaktigheter om en person som inte alls är här och kan försvara sig, vilket innebär i längden att många tror på det som skrivs och sedan så är bollen igång.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Om man skriver en bok om barnskötsel, är med i TV och dessutom håller en hög profil så får man nog räkna med att bli recenserad på lite olika ställen.
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Recenserad är väl när man skriver eller berättar om det som sagt eller? det tycker jag också man kan räkna med när man är offentlig.. men...Det är en helt annan sak att hitta på saker om en person utan att ta reda på fakta och hur känd personen är spelar ingen roll tycker jag.

För att gå tillbaka till ursprungs inlägget så kan jag ju bara tillägga att jag tror inte på allt som Aftonbladet skriver och absolut inte hur de vinklar artiklar till deras egen fördel = ju mer sensation desto mer försäljning...
 
Sv: Om Anna Wahlgrens bok

Jag kan hålla med dig till viss del. Jag tycker det är olustigt att läsa om påstådda misstag som skulle lett till en sons död. Det är inte riktigt sånt vi skall diskutera på Bukefalos.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp