Om allting vore annorlunda

Alltså hade inte om varit och mitt alternativa liv varit aktuellt så är jag rätt säker på att maneter hade legat högt på listan över saker jag totalt snöat in på :angel:

Och ja, jag tycker också det är så häftigt och imponerande med människor som brinner för vissa djur. En lärare på gymnasiet var besatt av klumpfiskar och en på högskolan forskade på trollsländor - väldigt många andra lärare har bleknar bort men tack vare sin entusiasm känns det svårt att glömma just dessa.
Jag såg någon otroligt fascinerande dokumentär för ett tag sen. Forskaren hade byggt naturtrogna kopior av djur med kamera inuti. På det viset filmade han de riktiga djurens interaktion med vad de trodde var en artfrände. Det var otroligt fängslande.

Jag såg någon otroligt fascinerande dokumentär för ett tag sen. Forskaren hade byggt naturtrogna kopior av djur med kamera inuti. På det viset filmade han de riktiga djurens interaktion med vad de trodde var en artfrände. Det var otroligt fängslande.
Alltså vilken genial idé! Och så himla himla häftigt :love:

Jag hade inte blivit veterinär som många i alla fall i början av tråden tänker. Jag tänkte också så, men när jag kom in tackade jag till både min och andras förvåning nej...

Ett möjligt spår hade varit att jag pluggat på Chalmers och blivit någon typ av civilingenjör som gjort något som jag inte ens kan föreställa mig. Jag kan verkligen inte alls se det livet framför mig, men det var ett mål någon gång i livet...

Ett annat alternativ hade varit att jag var politiker. Jag tror ibland att jag hade varit en väldigt bra politiker. Men jag kan inte för mitt liv komma överens med något parti så det skiter sig liksom. :D

Ett tredje alternativ som nästan blev verklighet var att jag flyttade till USA (bland annat pga trasigt hjärta här i Sverige) och skulle bli kvar där för att plugga ett särskilt program. Innan jag började den riktiga vägen mot det programmet (behövde lite behörighet) så åkte jag hem till Sverige, hittade kille och blev kvar.... Det roliga är att jag hamnat inom samma ämnesområde då som nu, fast att jag nu har en jäkla bra utbildning istället för en som jag inte hade förstått inte var det. Det låter ju kanske inte så roligt- men när jag började min bra utbildning några år senare än jag hade börjat den dåliga i USA så var det INTE med det syftet, utan jag hade tänkt en väldigt annan väg, än den snarlika som det blev. :D

Om allt varit annorlunda och jag hade kommit in på Informationslinjen eller journalisthögskolan dit jag sökte mig direkt efter gymnasiet. Då hade jag haft en annan yrkeskarriär, troligen därmed INTE träffat barnens pappa (som jag träffade via jobbet). Kanske hade jag träffat någon helt annan och kanske hade jag ändå haft två barn, men i så fall två andra barn... konstig tanke.

Om allt varit annorlunda på ett annat sätt så hade jag kanske utbildat mig till hovslagare istället för personalvetare... hade ganska långtgående planer på det ett tag.

Vilken otroligt trevlig tråd!

Jag har liksom redan byt till ett av mina ”om allt vore annorlunda”, men om allt vore ännu mer annorlunda hade jag bott lagom lantligt, haft lite djur, höns, getter, får, odlat lite och haft ett extremt eftertraktat bed and breakfast som bara var öppet ibland. Dit kunde det komma intressanta och roliga människor och jag skulle även ha småskalig produktion av fenomenala förädlingar av sånt jag odlade och så skulle jag göra hantverksost. Jag skulle måla en massa och min partner skulle driva byns surdegsbageri och så levde vi lyckliga i alla våra dar och blev märkligt nog inte alls lappsjuka och galna och ingen i byn var sverigedemokrat och allt var frid och fröjd.

Om jag inte hade börjat studera på "fel" program på universitetet pga. dåvarande pojkvännen inte ville att jag skulle flytta för långt... Så hade jag satsat på kemiprogrammet och jobbat med något med kemi, fick för mig att jag ville bli typ.. läkemedelskemist?

I en annan alternativ verklighet kunde jag skriva bra, jag skulle älska att sitta hemma och skriva, jag skulle älska mitt liv om jag hade så lite social kontakt som möjligt 🙈😆 Sen skulle jag då självklart bli rik på skrivandet och ha en liten gård med hästar. 😄

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka