Om allting vore annorlunda

Det slog mig just att jag i unga år nog trodde att jag skulle ha mycket mer finkulturella preferenser än jag nu har. Att jag skulle läsa smal litteratur på originalspråk, se experimentell dans och teater, ha koll på kulturella debatter och litterära tidskrifter och fatta vad Lacans teorier går ut på.

Så är verkligen inte fallet! :D

Det slog mig just att jag i unga år nog trodde att jag skulle ha mycket mer finkulturella preferenser än jag nu har. Att jag skulle läsa smal litteratur på originalspråk, se experimentell dans och teater, ha koll på kulturella debatter och litterära tidskrifter och fatta vad Lacans teorier går ut på.

Så är verkligen inte fallet! :D
Ja gud ja, jag trodde jag nångång skulle fatta knepiga franska filosofer eller den där Foucault. Men ack jag misslyckades och är numera i netflix-träsket som alla andra.

Om allt vore annorlunda relationsmässigt hade jag skippat att träffa alla looserpojkvänner och hoppat direkt till mannen jag lever med nu. Tänk att få dela alla de extra åren med honom istället för att slösa dem på idioter.
Om allt hade varit annorlunda arbetsmässigt hade jag varit anställd inom Försvarsmakten som sjukvårdare och varit på flera utlandstjänstgöringar.
Sen hade jag på nåt magiskt sätt hittat Pippis väska med guldmynt och startat upp ett Krav Magacenter på min privata ö, i mitt enorma zombiesäkra sekelskifteshus, komplett med både lönngångar och vackra gustavianska möbler. 😍

Men finns det någon som faktiskt fattar honom? Tänker att alla låtsas. Det är helt orimligt.

Men nu när jag tänker efter kommer jag ihåg att en av mina kursare på socionomprogrammet nämnde nåt Foucault tyckte i slutet av programmet och jag fick fullständig panik och trodde att jag aldrig skulle få ett jobb för att jag dels inte alls mindes att Foucault tyckte det den här personen sa och dels att det faktiskt fanns personer som kunde sätta in hans åsikter i ett sammanhang som jag förstod.
Men å andra sidan kanske den här personen hade fel och citerade nån helt annan, som man faktiskt kan förstå. Jag kommer aldrig veta.

Det där är det ju fortfarande inte för sent för...
Jag har tyvärr ingen större talang att få ut mina idéer på papper, eller ens att komma på storslagna kreationer 🙄 jag har mitt eget företag inom sömnad bland annat, men tyvärr ger det knappt ens fickpengar, så några inspirationsresor blir det inte 😔

Men nu när jag tänker efter kommer jag ihåg att en av mina kursare på socionomprogrammet nämnde nåt Foucault tyckte i slutet av programmet och jag fick fullständig panik och trodde att jag aldrig skulle få ett jobb för att jag dels inte alls mindes att Foucault tyckte det den här personen sa och dels att det faktiskt fanns personer som kunde sätta in hans åsikter i ett sammanhang som jag förstod.
Men å andra sidan kanske den här personen hade fel och citerade nån helt annan, som man faktiskt kan förstå. Jag kommer aldrig veta.
Värsta anställningsintervjun om de ber en säga vad man tycker om Foucault. Och man svarar "ehhhh.... nåt med makt och sex och vansinne".

Ja gud ja, jag trodde jag nångång skulle fatta knepiga franska filosofer eller den där Foucault. Men ack jag misslyckades och är numera i netflix-träsket som alla andra.
Gud, jag kämpar som fan med Foucault i mitt plugg nu. Vill bara gråta 😭.
Å, jag med. Jag hatar Foucault, han dyker upp i ALLA ämnen på universitetet, man blir aldrig av med den jäveln.

Jag som älskar Foucault :love:... i referat :o. I original - not so much ;)

Om allting varit annorlunda hade jag varit advokat eller kriminalkommissarie och forskat inom juridik på något sätt. Älskar dels juridiska frågeställningar och att ta reda på saker och läsa massa fakta och sen analysera och dra slutsatser. Har sökt till civil utredare inom polisen några gånger men inte gått hela vägen. Nu är jag lite för gammal för att kunna påbörja en utbildning till jur kand tyvärr. Förstod lite försent i livet att det är juridik jag helst hade velat syssla med för att det skulle fungera att dra igång en lång utbildning till jurist.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka