Kul tråd! Då hade jag läst till nuvarande yrke mkt tidigare och sen forskat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att du tycker det . Vad är ditt yrke? (om du vill säga det alltså)Kul tråd! Då hade jag läst till nuvarande yrke mkt tidigare och sen forskat.
Åkt ner till Småland på arbetsintervju i ett westernstall där jag hade rätt stora chanser att få jobbet. Enda anledningen till att jag inte åkte var dåvarande kille. HERREGUD vad jag ångrar det! Jobbet hade varit så mycket mer värt än det förhållandet som ändå var kaos och inte höll.Om allting vore annorlunda hade jag blivit sjuksköterska. Jag hade älskat att lära mig något så praktiskt och konkret, något så tydligt och så otroligt värdefullt. Jag hade jobbat utomlands i flera år, för Läkare utan gränser eller Röda Korset, och sedan kommit tillbaka och bosatt mig i Sverige i nån fin och trevlig liten stad och jobbat på det lokala sjukhuset. Det hade varit ett fint och bra liv tänker jag mig.
Men jag är livrädd för blod och kan knappt höra om sjukdomar eller skador. Jag vill inte se sår eller blod eller någonting som är det minsta obehagligt och blir helt yr bara folk beskriver minsta lilla kroppsliga bekymmer. Så sjuksköterska är det sista jag skulle kunna bli .
Vad hade du gjort, om allt var annorlunda?
Inom vården dock inte sjuksköterska!Kul att du tycker det . Vad är ditt yrke? (om du vill säga det alltså)
Haha om man vill så . Men då blir det ju en lite annan frågeställning.Får man vända på frågan?
Egentligen det enda jag ångrar att jag gjorde/inte gjorde var att jag tog ett eventjobb före ett säsongsjobb för 2-3 år sedan. Jag trodde eventjobbet skulle vara stabilare, ge jobb en större del av året än säsongsjobbet och ge en möjlighet att se så många fler platser, vilket inte blev så. Säsongsjobbet hade jag kunnat kombinera med ett annat säsongsjobb egentligen och på så sätt haft jobb året om och kunnat jobba flera säsonger, så i så fall hade jag just nu varit på en strand i Karibien... och jag hade inte träffat mitt ex och sluppit hela den biten också.Om allting vore annorlunda hade jag valt min yrkesutbildning redan i gymnasiet istället för att behöva hå komvux massa år senare. Jag hade jobbat utomlands och blivit riktigt duktig istället för den medelmåtta jag är nu. Och om jag hade haft läshuvud/funkat med skolan skulle jag pluggat vidare till kostekonom eller liknande när jag ledsnat på att jobba praktiskt. Sen hade jag gärna haft bättre sociala skills och ett stabilare mående.
Bra att du är kvar hemma, tänk vad svårt det hade varit att förstå din humor om den var på ryska!!Antingen hade jag blivit servitris, haft tre barn och bott kvar i småstad. Eller så hade jag pluggat ryska mer än tre veckor och flyttat till Moskva.
Vad hade du gjort, om allt var annorlunda?
Bra att du är kvar hemma, tänk vad svårt det hade varit att förstå din humor om den var på ryska!!