Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kollade just upp dåvarande pojkvännen på facebook. Han ser fortfarande lika snäll och trevlig ut, bor kvar i stan, har hus, fru, barnbarn, labrador, tränar på Friskis och gillar fortfarande fotboll.Får man tolka ämnet lite annorlunda? *hör niphredil säga Javisst!*
Jag kunde bott kvar i småstad, jobbat som läkarsekreterare (som det hette då), varit gift med dåvarande pojkvännen och haft ett par barn.
Men så, när jag sa till mamma att jag tänkte söka till den en termin långa läkarsekretarutbildningen, jag hade ju jobbat med med administration på sjukhuset under tio månader nu efter gymnasiet och både mamma och min syster jobbade med samma - så sa mamma bara: Men ska DU verkligen göra det? Du som har sånt läshuvud.
Det var allt. Men det fick mig att söka några universitetsutbildningar, valde en - och sex år senare jobbade jag med det som varit mitt drömjobb under hela gymnasietiden, men vars utbildning jag inte kommit in på. Jobbar fortfarande i yrket, bor i storstad, är singel, har inga barn.
Jag tänker ofta på hur den lilla, lilla pushen från mamma faktiskt styrde om mitt liv.
Men eller hur!! Kom kom du bara, vi rider runt på mina fina hästar och dricker vin hela dagarna .Åh ja, och med en vingård att rida runt i! Jag kommer och hälsar på direkt!
Klart man får .Får man tolka ämnet lite annorlunda? *hör niphredil säga Javisst!*
Får man tolka ämnet lite annorlunda? *hör niphredil säga Javisst!*
Jag kunde bott kvar i småstad, jobbat som läkarsekreterare (som det hette då), varit gift med dåvarande pojkvännen och haft ett par barn.
Men så, när jag sa till mamma att jag tänkte söka till den en termin långa läkarsekretarutbildningen, jag hade ju jobbat med med administration på sjukhuset under tio månader nu efter gymnasiet och både mamma och min syster jobbade med samma - så sa mamma bara: Men ska DU verkligen göra det? Du som har sånt läshuvud.
Det var allt. Men det fick mig att söka några universitetsutbildningar, valde en - och sex år senare jobbade jag med det som varit mitt drömjobb under hela gymnasietiden, men vars utbildning jag inte kommit in på. Jobbar fortfarande i yrket, bor i storstad, är singel, har inga barn.
Jag tänker ofta på hur den lilla, lilla pushen från mamma faktiskt styrde om mitt liv.
Fluortant.Men vad nyfiken man blir - vad ar dromyrket?
Men eller hur!! Kom kom du bara, vi rider runt på mina fina hästar och dricker vin hela dagarna .
Åh en annan dröm jag haft då och då är ett liv med slädhundar!
Men samtidigt vet jag att jag hade aldrig orkat med det livet eller ens trivts med det, det är ju den där romantiska bilden av en släde med lyckliga hundar Samtidigt som jag avskyr IS - inte så lyckad kombination
Jag kom på det i efterhand förtjockade stilen och lade till färgen blått för att förtydligaLäste IS som Islamska staten och fattade ingenting
Åååh, bo i England! Eller resa runt på landsbygden där iallafall Min inre anglofil skulle bli lycklig iallafallOm jag inte hade blivit kvar i England så länge som jag blev och börjat plugga där och sedan blivit kvar ännu längre hade jag antagligen pluggat till lärare eller bibliotekarie i Sverige. Idag kan jag ibland tänka att det hade varit härligt att ha något av de yrkena, men så träffar jag en av mina bokcirklar som nästan bara består av lärare och bibliotekarier och inser att yrket som jag hamnat i via bananskal passar mig bättre
Du är ju rik, du har såklart en egen städerska!Apropå annorlunda liv ... det här huset Jag skulle aldrig i livet trivas med att behöva städa det huset men bo där som rik författare och ett eget stall på gården så ...
Dessutom skulle jag inte kunna hålla det snyggt, jag skulle lämna saker överallt, plottrig till tusen jag är till 99% säker att jag skulle lyckas med det även på 12 rum
Precis, därför ska man vara en rik författare just författare också för att ha tid till att spendera dagarna hemma i sitt fina husDu är ju rik, du har såklart en egen städerska!