Olycka på Vaggeryd

Sv: Olycka på Vaggeryd

Ja, när det gäller spelet är ju hästen verkligen i centrum. :grin:

Det där är bara bullshit. Om DU läste lite noggrannare så kanske du också skulle inse det. Och även att det faktiskt har kommit åsikter och alternativ.

Visst är det som du skriver att spelet står verkligen i centrum.

Bullshit?? läs lite noggrannare själv så kanske du kommer till inskt att sponsorerna för dagen har fått nog av att sponsra sporten..

Enkelt sätt som spelare så har man vunnit mkt pengar i år på att ta rygg på "Svanström", därmed inte sagt att man främjar hästarnas välfärd.

Sanningen är att det finns seriösa sponsorer som ser till djurskyddet i främsta led.. och det är inte till spelarnas fördel.

Läs igen detta citat som jag tidigare i ett inlägg delgav,, – Varumärket Elon behöver något annat och vi tror inte att travsporten är rätt forum för oss.

och börja funder på hur välkriktat och diplomatiskt detta uttalande va eftersom det inte va direkt riktat till Svanen utan till hela travsporten..

All´reklam ska bort,, både på alla reklamskyltar på alla travbanor i landet likväl all upphörd sponsring av en tränare sedan lång tid tillbaka..

Sänder det inga signaler till dig eller ger en eftertanke???

Ryck skygglapparna!!!

Senast ändrad:

I en start för Stig H strax före Fisher King gick till Lutfi kokade det över för hästen ett par gånger varav en gång han slog/slet sig och skenade och fick strykas.
Eller vad är det du inte förstår?

OBS. Jag avgudar Stig H och tycker att han är duktig men nog har man sett stolliga hästar och även hästar som inte borde startat även från hans stall. Man tror att man startar en frisk häst men det är OMÖJLIGT att alltid se en hästs smärta/problem i förtid.

Så hela trav världen kommer att gå under bara för att Elon sagt upp avtalet med ÅS?DU skulle må då va!?

Dina inlägg påminner mer om en fanatisk religös människa som försöker övertyga alla andra om den rätta tron...
Du bara prackar på folk dina åsikter o vägrar lyssna på någon annans åsikt, du har aldrig märkt att du inte får så mycket gensvar på dina inlägg?

Mitt tips är att du ändrar din ton, blir lite mer ödmjuk och mindre kvinnofientlig och börjar argumnetera för dina åsikter, istället för att kräva att alla ska tycka som du o när dem inte gör det så måste det ju vara något fel på dem..
Rannsaka dig själv för allmän trevnad! :idea:

Dina inlägg påminner mer om en fanatisk religös människa som försöker övertyga alla andra om den rätta tron...
Du bara prackar på folk dina åsikter o vägrar lyssna på någon annans åsikt, du har aldrig märkt att du inte får så mycket gensvar på dina inlägg?

Mitt tips är att du ändrar din ton, blir lite mer ödmjuk och mindre kvinnofientlig och börjar argumnetera för dina åsikter, istället för att kräva att alla ska tycka som du o när dem inte gör det så måste det ju vara något fel på dem..
Rannsaka dig själv för allmän trevnad! :idea:

Ååå,humlan du skriver precis vad jag känner,jag har saknat dig var har du varit!?
:bow::bow::bow:

Att travet är så dåligt idag köper jag inte, Hästarna har det oerhört mycket bättre på alla plan idag. Både vad det gäller skötsel och träning och foder.

Började hålla på med travhästar på den tiden stjärnorna hette Emter W . Lime Rodney Wiretapper etc etc

Det som händer som lyckor idag skedde då med , inget nytt under solen.
Komer alltid å hända så länge man tävlar i någon form....hände även på romartiden.

Då var de flesta travare tvungna å balanseras med vikter å saker för och kunna trava någorlunda... var säkert inte särskilt nyttigt för leder å ligament

Idag är de alra lesta travre mer eler mindre naturtravare.

Hästarna stod på enorma mängder havre.. heta å tokiga mer eller mindre.

hästarna drögades med stora traktordäck å tyngre för och bygga styrka oftast med vanliga travselar....hur bra va de för bogar tex...

På den tiden hade djurskyddsombud haft häcken full helt klart... men man visste inte bättre då

Så i mina ögon är de när jag jämför hur travare sköts å tävlas idag en enorm skillnad till de bättre

Sedan kan säkert en del göras bättre det kan de alltid men de allra flesta travtränare jag haft med å göra sköter sina hästar mer noga än de föesta så kallade vanliga hästägare gör.

:)

Visst är det som du skriver att spelet står verkligen i centrum.

Bullshit?? läs lite noggrannare själv så kanske du kommer till inskt att sponsorerna för dagen har fått nog av att sponsra sporten..

Enkelt sätt som spelare så har man vunnit mkt pengar i år på att ta rygg på "Svanström", därmed inte sagt att man främjar hästarnas välfärd.

Sanningen är att det finns seriösa sponsorer som ser till djurskyddet i främsta led.. och det är inte till spelarnas fördel.

Läs igen detta citat som jag tidigare i ett inlägg delgav,, – Varumärket Elon behöver något annat och vi tror inte att travsporten är rätt forum för oss.

och börja funder på hur välkriktat och diplomatiskt detta uttalande va eftersom det inte va direkt riktat till Svanen utan till hela travsporten..

All´reklam ska bort,, både på alla reklamskyltar på alla travbanor i landet likväl all upphörd sponsring av en tränare sedan lång tid tillbaka..

Sänder det inga signaler till dig eller ger en eftertanke???

Ryck skygglapparna!!!

men ge dig nu! Om du är så emot travsporten vad sjutton gör du på ett travforum?

Att travet är så dåligt idag köper jag inte, Hästarna har det oerhört mycket bättre på alla plan idag. Både vad det gäller skötsel och träning och foder.

Började hålla på med travhästar på den tiden stjärnorna hette Emter W . Lime Rodney Wiretapper etc etc

Det som händer som lyckor idag skedde då med , inget nytt under solen.
Komer alltid å hända så länge man tävlar i någon form....hände även på romartiden.

Då var de flesta travare tvungna å balanseras med vikter å saker för och kunna trava någorlunda... var säkert inte särskilt nyttigt för leder å ligament

Idag är de alra lesta travre mer eler mindre naturtravare.

Hästarna stod på enorma mängder havre.. heta å tokiga mer eller mindre.

hästarna drögades med stora traktordäck å tyngre för och bygga styrka oftast med vanliga travselar....hur bra va de för bogar tex...

På den tiden hade djurskyddsombud haft häcken full helt klart... men man visste inte bättre då

Så i mina ögon är de när jag jämför hur travare sköts å tävlas idag en enorm skillnad till de bättre

Sedan kan säkert en del göras bättre det kan de alltid men de allra flesta travtränare jag haft med å göra sköter sina hästar mer noga än de föesta så kallade vanliga hästägare gör.

:)

Bra talat!:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Han har kommit sexa i lag på OS, varit placerad på UVM, vunnit femstjärnig Grand Prix och världscupen. Nu har den 15-åriga hopphästen...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En allvarlig olycka har inträffat på Jägersro trav- och galoppbana under söndagen. En person klämdes illa när startboxen föll ihop...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min ena katt har råkat ut för en olycka diagnosen är ledluxation traumatisk och det är både höftled och armbåge höftledsluxation betyder...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: kitos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka