Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen blev inte rädd. Den var totalt uppblåst och överspänd i det där båset. Man såg hela tiden att det skulle gå åt helvete. Innan den stack ut hade den stegrat sig en hel del där inne.Den var som en tickande bomb och rätt var det var så small bomben. Det var inte rädsla, det var ren överhettning i hjärnan.
Jag har aldrig sagt att en uppblåst och överspänd häst inte kan bli rädd. Det är väl klart att den kan bli det.
I någon artikel står det däremot att den där hästen blev rädd för någon som kom bakifrån. Det var den person som varit där hela tiden och snurrat, hon tog tag i tömmarna då hästen flög iväg.
Enligt kusken i länken agerade hästen "omdömeslöst" och det brukar ju betyda att det rinner över i skallen. ja, visst kan det också bero på rädsla. Vi kanske definierar rädsla olika i det här fallet. Min syftning går dock till det att han skulle blivit rädd för någon som kom bakom - den personen var ju där runt hela tiden.
Hästen hoppade och for i den där boxen hela tiden och det hade lika gärna kunnat gå åt helvete varje gång. Och det gjorde den ju inte av rädsla utan pga av att den var överladdad, spänd och inte ville vara där helt enkelt.
Jag var inte där, men det syntes ju tydligt eftersom man fick följa den "live" under hela tiden den stod där inne. (På tv4 sport för de som såg det)
Ja visst, jag har själv en liten rädd häst. Han är rädd för allt. Allt ifrån hästar som frustar till stora bilar. Han skulle säkerligen kunna vara lika spänd som denna hästen var, och skulle han tappa besinningen helt så skulle han säkert kunna uppträda som hästen på Vaggeryd. Men då ska det gå långt. Han har hittills alltid gått att "hålla" s.a.s.
Alla hästar beter sig olika i olika situationer så klart. Men att resa sig, sen börja slå, och sen sticka.....usch. Nej, det är sånt man inte vill vara med om.
Tur det gick bra.
Och en sak till hur kan du spela på trav om det är sånt djurplågeri?
Den där frågan har jag ställt till Coari förut utan att få något svar. För jag kan inte förstå att en människa som hatar trav så mycket och tycker att det är ett sådant djurplågeri faktiskt SPONSRAR sporten med sina pengar. Snacka om dubbelmoral.
Den där frågan har jag ställt till Coari förut utan att få något svar. För jag kan inte förstå att en människa som hatar trav så mycket och tycker att det är ett sådant djurplågeri faktiskt SPONSRAR sporten med sina pengar. Snacka om dubbelmoral.
Har du?? Lyssna då,, Jag älskar trav men då talar jag trav där man sätter hästen i centrum,, inte sina egna "hjärnblödningar" i centrum..
Tror du allvarligt att det är en slump att SHJ skrivit att det går inte att tvinga en travhäst att prestera,, tror du oxå att det är en slump att hans hästar aldrig har kvävt sig i lopp, varit så "pesade" att dom varit rent oregeliga, stupat på banan av syrebrist i lungorna, gått med utrustning i loppen som i ett "nödläge" ska få dom att överprestera????
Hade ni bara här på trav inte dövat ner er fullständigt och vägrat att inse dagens sanning så skulle ni ha fört en disskuttion i ämnet och kommit med förslag till hur man skulle föra fram sporten och i framtiden få den mera "seriös"
Nej nej,, i stället sitter ni bara här och går in i försvarställning,,, vilket är klassiskt när man känner sig träffad.. Anfall är bästa försvar..
Jag trodde faktiskt att det på detta underforum fanns ngn klarsynt som ville föra fram sin talan och åsikter om alternativ.
OK då låter vi tv4 fortsätta att föra fram sin talan i lugn och ro,, precis så som ni valt att dom ska få fortsätta göra.
Tror du allvarligt att det är en slump att SHJ skrivit att det går inte att tvinga en travhäst att prestera,, tror du oxå att det är en slump att hans hästar aldrig har kvävt sig i lopp, varit så "pesade" att dom varit rent oregeliga,
..
Nåja. Cristelle tillexempel?
Fisher King...