Raven_

Trådstartare
Någon som har erfarenhet a´v det fodret? Blev tipsad om det igår, och det skulle vara så bra så. Så nån som vill yttra sig? :d

Sv: Oljijen?

Menar du Orijen? Testade det, men tyckte inte det var bättre än nåt annat foder... bara dyrare.

På tok för mycket protein i det för den normala hunden.
Finns bättre och billigare foder på marknaden.

Ja jag reagerade också på att det var så mycket protein i det. Enligt min "källa" (vad hemligt det lät.. hehe) så var det en annan form av protein? Han sa även att de uppgifterna jag läst är gammaldags? Jag påpekade att jag läst att storvuxna raser inte ska ha mer än 20-30% protein (har jag för mig, rätta mig gärna)
Har schäfer som äter mera dog (från uppfödaren), håller på att gå över till Pro Plan som har fungerat jättebra på tidigare hundar + bekantas.

Minns inte, har för mig att 15 kg gick på en 650 spänn eller nåt sånt.

Nä, jag hade kört med ProPlan, det är ett bra foder enligt mig.

OJ! Ja tänker nog köra på det. Har bara haft bra erfarenheter av det. Dessutom i en vettig prisklass :cool:

Jag har faktiskt bytt till Stadart nu efter att de höjt "mitt" foder till 599... Men iofs har jag rabatt på ProPlan, men hon mår bättre av Standart och jag får det hem till dörren.

Villken lyx! :p hemkörning o allt. Min är valp så det går väl på 519 kr har jag för mig, för 15 kg. O det räcker ju en bit på vägen också. Har också nåt rabatthäfte här nånstans, men minnet räcker inte längre än till minuten efter så det glöms att stämplas VARJE gång :p

Min fick inflammation i tarmen av Orijen. De spelade ingen roll att vi smög in foderbytet, hon blev jättedålig med blodiga diarréer och hela kitet.

Därmed är det inte sagt att det är ett dåligt foder, dock på tok för kraftigt för min dam tydligen.

Jag har faktiskt bytt till Stadart nu efter att de höjt "mitt" foder till 599... Men iofs har jag rabatt på ProPlan, men hon mår bättre av Standart och jag får det hem till dörren.

Ha! Jag tänker med byta när säcken här är slut. 599:- liksom, det är inte saffran eller guld hunden äter heller.. :crazy:

Klåda är ju inte direkt nåt man strävar efter... Vadå, är det Pro plan de höjt lr vilket syftar ni på??

Precis... Det blir en del när de käkar en säck i månaden. Testar Standart Mild nu, tänkte köra det någar månader sen går jag ev in på deras orginal som går på 459 eller nåt sånt.

Jag gav Nila orijen mellan 4 o 12 mån ålder. Hon funkade kanon på det o behövde nog proteinet. Hon växte otroligt jämnt o fint. Blev aldrig gänglig som en del valpar o unghundar blir.. fin i mage, päls mm.

Fick tyvärr byta foder eftersom hon åt så dåligt av torrfoder. Ändå var de endast Orijen hon åt som valp, provade flera foder men hon tog dem inte ens som godis. Men jag resignerade till slut o provade färskfoder. Det bästa jag gjort för nu äter hon som hon ska. Ger Klass nu..

Hade detta på försök till min lilla hund. Hon vägrade äta det! Och det är ändå en Golden ;)
Vet inte vad det säger.. annars har jag hört att de ska vara så himla förtjusta i det iom att det är mer protein. Men det föll inte damen i smaken helt enkelt.

Det spelar ingen roll vilken % det står på påsen, det viktigaste är ju hur mycket den får i sig i varje portion. Ett foder med 30% kan de få i sig mer protein i än ett med 32%, beroende på hur mycket de ska äta av fodret.
I orijens adult har de 42% protein.

Dyrt foder... finns bara i 13,5 kg säckar och en sådan kostar från Adulten 639 kr till frech fish 799 kr för 13,5 kg HELT SJUKT!!

Tog Pro Plan i stället trogen kund!

sORRY..SÅG NU ATT DOM HAR 20 KG PÅ VISSA VARIANTER FÖR 890 KR!!

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 092
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 168
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31