Jen80

Trådstartare
I förrgår hittade en vän till mig ett stoooort olivträd i sin trädgård.
Sånt vill jag ha! Och har alltid velat :love:

Hur gör jag för att det ska försöka bli ett litet träd? En kvist är redan plockad, såklart :angel:

Hur gör jag nu? Jag har verkligen noll koll. Jag vet inte ens om det fungerar..

Tips och råd tack!

Sv: Olivträd

Jag vet att när mina syrener slänger ut skott på marken så går det att gräva upp och flytta runt... Fins dock syrener som inte gör det...
Jag hittar lönnar överallt i trädgården men björkarna slår aldrig skott så jag vet inte om det har med det att göra. Ta en kvist och tro den ska växa ut har jag sldrig hört talas om- men det får GÄRNA vara så enkelt... Jag me vill ha tips

Jag har en kompis som lyckades få en olivstickling att rota sig. Sandblandad fuktig jord med plastpåse över för att behålla fuktigheten, och så i ett riktigt soligt fönster så jorden blir varm. Och det får gärna vara en ganska lång stickling. Hittade detta på nätet angående ämnet, om man hemskt gärna vill göra sitt eget olivträd: http://www.oliveoilsource.com/propagating_olive_trees.htm

jag tycker att det låter mkt tveksamt att ett olivträd skulle kunna övervintra utomhus i Sverige, men ska det ske så ska det väl vara i så fall just i nån välskyddad hörna i Skåne. Annars kan det vara ett silverpäronträd, de är ganska lika.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka