Sv: Olika ridsystem
Men det går att påverka på ett mjukt och harmoniskt sätt. Det finns en rad ryttare som lyckas med det, det är dit jag vill komma. För du menar väl inte att man måste vara en hård ryttare för att kunna påverka ?? Jag är helt övertygad om att både Anky och Edward fortfarande hade varit bäst om dom hade ridit på ett annorlundare sätt.
Hej! Jag är verkligen inte en förespråkare för just det du beskriver där. Jag tycker absolut att vägen dit är viktig, det viktigaste t.o.m!
Sen tycker jag att man måste komma ihåg att han PÅVERKAR där. Om han bara travade runt lite och gjorde serpentiner så skulle det vara jättemjukt och lätt men han vill ju ha MER och MER, eftersom han vet HUR han ska få MER. Alltså mer bärighet, spårning, rakriktning, lösgjordhet osv. Man ser ju emellanåt där hur han bara travar på i lite symaskinstrav med fin lång hals och lugnt tempo. Men då travar han ju bara lite, han utvecklar ju ingenting så.
Men det går att påverka på ett mjukt och harmoniskt sätt. Det finns en rad ryttare som lyckas med det, det är dit jag vill komma. För du menar väl inte att man måste vara en hård ryttare för att kunna påverka ?? Jag är helt övertygad om att både Anky och Edward fortfarande hade varit bäst om dom hade ridit på ett annorlundare sätt.