Olika banors karaktär

Novali01

Trådstartare
@Speedway Låter som ni är ett harmoniskt och välförberett ekipage....men eftersom vi huserar i samma bygder kan du vara vänlig och skicka över din tävlingsplanering för i år? Låter som om jag ska åka till Skåne o tävla...mycket....:o:eek::laugh:

@Novali01 Ja, det är tydligen Skåne man ska bo i om man vill tävla mer än två gånger per år utan att transportera sig över halva Sverige.
Jag får väl tacka Tranemo iallafall för att dom är snälla och anordnar två tävlingar under säsongen så dom ska vi vara med på om allt går enligt plan. Styringe harjag tänkt också för det ligger inte orimligt långt bort. Hade också funderingar på Ljuslingsbacken men mamma Carlerbäck avrådde mig för hon tyckte banan var mindre bra. :angel:
Men det kanske finns någon snäll bukefalist i Skånelandet som kan tänka sig att härbärgera ett par vilsekomna västgötar under en liten period? :D

Hur svåra banor är det i H100 då? Det måste väl räknas som lätt klass och man har ju aldrig några kval för lätta klasser i andra grenar. Tänker jag.
Själv har jag aldrig har tävlat FT och skulle inte få för mig att hoppa in direkt i H100 det första jag gör men det är ju av ren självbevarelsedrift. :angel:
Någon som kanske har tävlat i mängder innan och har en "ny" häst som också tävlat innan kanske tycker att det är pest att behöva lägga onödig tid på att rida två H90 om man ändå har tänkt tävla högre klasser.
Som sagt, nu kanske jag säger jättedumma saker i rent oförstånd. :o

Men blir det inte problem iallfall då? Om jag nu startar två H90 och får godkänt resultat och så anmäler jag mig till H100 och så är den som en enstjärnig. Blir ju lika tokigt. Man skulle ju behöva hoppa 2 st H100 light (eller fler) först innan man ger sig på den svårare varianten liksom.

Men blir det inte problem iallfall då? Om jag nu startar två H90 och får godkänt resultat och så anmäler jag mig till H100 och så är den som en enstjärnig. Blir ju lika tokigt. Man skulle ju behöva hoppa 2 st H100 light (eller fler) först innan man ger sig på den svårare varianten liksom.

Jo, det är väl sällan man som nybörjare (i sporten) är redo för H100 efter bara 2 H90. Sen får man välja sina starter noga och höra med andra var det kan vara bra att debutera.

Men nu får jag ju vånda... Jag har funderat på att starta 100 i år, men ju mer jag läser i den här tråden desto mer skeptisk blir jag. :crazy: Det kanske är sunt, iof? :confused:

Lady_S

@fio Skulle du säga att Gärds är bra att debutera 100 klass på? Eller finns den någon annan bana i södra delarna som är bättre?

@fio Skulle du säga att Gärds är bra att debutera 100 klass på? Eller finns den någon annan bana i södra delarna som är bättre?

OM den ser ut som den gjorde sist dom körde 100 klass skulle jag säga JA. Det finns många bra banor i söder men en del av dom är "svårare". Viktigt är välbyggda hinder med bra anridningsmöjligheter tycker jag.

Måste nog faktiskt falla in i ledet o säga att ja, där hade även du lite otur när du tänkte... @Speedway ! Det är otrolig skillnad mellan H90 och H100 och exakt det du säger, tror ju många som aldrig ridit FT, dvs det är väl inget bekymmer att hoppa rätt in i H100, min häst går ju faktiskt 110 Lokal hopp....:crazy:

@_Peplis_ Både Dagstorp och Tågarps 100 klasser såg trevliga ut tyckte jag men annars gillar jag också Gärds 100 klass om den är samma som förut.

Sundsvall? Herregud, kan man verkligen tävla fälttävlan om man bor där uppe? Måste man inte vara miljonär då med tanke på alla resor o uppstallningar...:crazy:

Sundsvall? Herregud, kan man verkligen tävla fälttävlan om man bor där uppe? Måste man inte vara miljonär då med tanke på alla resor o uppstallningar...:crazy:
Kan och kan... Det blir inte så många tävlingar per år. :( Förra året Hofors och 2xBotkyrka.

Och min sambo funderar över min mentala status... O_o

/Lady_S

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar